• 22 83 86 00 (Man-Fre 9-16)
  • info@outnorth.no

FAQ

Ordre

Hvordan vet jeg at min ordre er blitt registrert?

Det sendes automatisk ut en e-post til den
e-postadresse du har oppgitt ved bestillingen. Har du ikke fått en e-post så
har ikke ordren gått igjennom eller du har angitt feil e-postadresse. Er du
usikker så ta kontakt med kundeservice.

Hvordan kan jeg komplettere eller endre min ordre?Dette går ikke å gjøre selv. Har du betalt med kort eller PayPal så kan
vi ikke legge til noe på din ordre, og må be deg om å legge inn en ny ordre på
det du vil legge til. Har du valgt å betale med faktura så kan du kontakte
kundeservice, som hjelper deg med å legget il produkter i din ordre. Dette
forutsetter at ordren ikke er sendt ennå.
Hvordan fungerer 3 for 2 kampanjen?Når du har valgt 3 produkter som inngår i kampanjen i din handlekurv, får du en rabatt tilsvarende det billigste produktet på din bestilling. Eksempel: Kjøpet inneholder 3 par sokker. Et par koster 100 kr, det andre 150 kr og det tredje 200 kr. Totalsummen blir i dette tilfellet (100 + 150 + 200) = 450 kr - det billigste paret 100 kr =  350 kr å Du får da totalt i dette eksempel 22,3% rabatt på dette kjøpet.Hvordan kan jeg kansellere en ordre jeg har sendt?

Kontakt kundeservice via e-post eller telefon så
hjelper vi deg med dette, under forutsetning at din ordre ikke er sendt ennå.
Er den allerede sendt så må du hente ut pakken og returnere den til oss.

Hvordan vet jeg når min ordre sendes fra Outnorth?

Hos Outnorth kan du bestille både lagerførte varer og såkalte bestillingsvarer. Inneholder din bestilling minst en bestillingsvare, vil din bestilling først sendes fra oss når bestillingsvaren har kommet til oss.

Når du velger et produkt, farge og størrelse, ser du hva som er lagerstatus på det aktuelle produktet. Når du kommer til kassen, ser du før du trykker betal og bekreft, hvilken status din ordre vil få.

Din ordre kan få leveringstatus: Sendes normalt i løpet av 24 timer, Sendes i løpet av 7-10 virkedager eller du får en dato hvor din ordre er forventet å sendes fra oss.

Er du i behov for omgående levering av noen produkter, men kan vente på det vi ikke har lagerført, deler du opp din bestilling i flere ordre, så leveres disse etter ordrene sin status.

Det anbefales da å legge alle lagerførte produkter i en bestilling, og bestillingsvarer i en annen

Hva skjer om jeg ikke henter ut en pakke som jeg har bestilt?

Pakker som ikke hentes ut innen 14 dager, returneres
til Outnorth.no.


Uavhentede pakker belastes med
kroner 300,- for å dekke våre utgifter til håndtering og frakt. Husk at vi har
gratis retur, og at du derfor fritt kan returnere en vare eller ordre du ikke
ønsker å beholde. Angreretten utløses ikke automatisk av at pakken ikke hentes
ut.
Hvordan kan jeg se status på en aktiv ordre?Når du logger inn på Mine Sider så ser du status på din ordre. Innloggingsopplysninger får du samtidig med ordrebekreftelsen første gang du handler hos oss.Er alle prisene på Outnorth.no inklusive mva (moms)?JaTilkommer det noen ekstra omkostninger siden varene sendes fra Sverige?

Alle varene er forhåndsfortollet av oss, så du betaler ingenting ekstra for dette.

Hva er fraktkostnaden?
Vi har fri frakt på alle ordre over kr 999,-. For
bestillinger med totalsum under denne summen, er fraktkostnaden kr 59,-.
Jeg vil legge en ordre, men har fått en rabattkode som jeg ikke vet hvordan jeg skal benytte.

Du legger de produkter du ønsker å bestille i handlekurven og går så til kassen og skriver inn dine opplysninger.

I kassen under betalingsmåte, kan du skrive inn din rabattkode og trykke på Din rabattkode vil da aktiveres og rabatten dras fra på din bestilling.

Akltiveres ikke koden, vær vennlig å påse at koden er skrevet korrekt, med store og små bokstaver dersom dette er oppgitt, samt at du ikke har fått med noen mellomrom før eller etter koden.

Før du bekrefter din ordre skal det tydelig fremkomme hva du skal betale og hvilken rabatt du har fått.
Jeg har rabattkode jeg vil benytte, men har allerede fullført min bestilling.Kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg videre.Jeg vil gjerne ha informasjon om deres kampanjer – Hva gjør jeg?Den beste måten å få informasjon og ta del i våre kampanjer, er å registrere deg for vårt nyhetsbrev samt å like oss på sosiale medier som Facebook, Twitter og Instagram.

Retur

Jeg ønsker å returnere en eller flere varer. Hvordan gjør jeg?

Outnorth tilbyr åpent kjøp i 30 dager. Det betyr at du kan angre og få tilbake pengene i denne perioden. 30 dager gjelder fra den dagen du fikk hentemelding om pakken.

Følg returanvisning som beskrevet på returskjema. Det tar normalt 2-3 uker innen vi har mottatt og behandlet din retur, og vi vil meddele deg pr e-post når dette har skjedd.
Motatt og godkjent retur refunderes innen 30 dager. Vær oppmerksom på at ved heving av kjøp, trekkes en returfrakt på kr 49,- fra det refunderte beløpet. Ved heving av kjøp og bytte til annen vare i en og samme retur, er returen kostnadsfri. Har du valgt å betale med faktura, vil Svea kontakte deg via e-post for å få dine kontoopplysninger. Om du returnerer deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, endrer du beløpet på originalfakturaen og betaler kun for det du velger å beholde, i tillegg til eventuell frakt og fakturaavgift. Om du har valgt å returnere hele din ordre, trenger du kun å betale returfrakten på kr 49,-.

Jeg ønsker å bytte. Hva gjør jeg?

Ønsker du å bytte en eller flere varer, så er dette kostnadsfritt ved å benytte medfølgende returskjema og returfraktseddel. Følg returanvisning som beskrevet på returskjema. Det tar normalt 2-3 uker innen vi har mottatt og behandlet din retur, og vi vil meddele deg pr e-post når dette har skjedd.

Du kan kun bytte til en vare med tilsvarende eller lavere pris enn den opprinnelige varen. Om du ønsker å bytte til en dyrere vare, må du foreta heving av kjøpet, se Heving av kjøp under våre salgsbetingelser. Ved bytte til en vare med lavere pris, vil vi refundere mellomlegget. Har du valgt å betale med faktura, skal du benytte den opprinnelige fakturaen, som lå vedlagt sammen med varen, for betaling. Dette gjelder også ved bytte til en vare med lavere pris. Da skal du betale det nye, lavere, beløpet på den samme originalfakturaen (inkl eventuelle avgifter som frakt og fakturaavgift). Kontakt vår kundeservice om du er usikker på hvilket beløp du skal betale.

Vi tar forbehold om at varen du ønsker å bytte til kan være utsolgt når vi har mottatt din retur. I slike tilfeller vil vi heve kjøpet, og refundere kjøpesummen i stedet.


Jeg ønsker å reklamere. Hva gjør jeg?Om det er mulig å ta et bilde av problemet/feilen så er dette til stor
hjelp for håndtering av din reklamasjon. Send så disse bildene i en e-post til
info@outnorth.no, sammen med en forklaring av problemet og hvordan du har brukt
Når vi har mottatt dette vil vi ta kontakt med deg for videre
informasjon.
Kan jeg åpne produktet og prøve det? Om produktet ligger i en forseglet forpakning, kan jeg da åpne det?

Om varen leveres i en forpakning som ikke kan åpnes uten å skade forpakningen, har du som forbruker rett til å åpne forpakningen for å granske produktet, uten at din returrett påvirkes av dette. 

Jeg har returnert en vare og vil vite status. Hva gjør jeg?

Din retur håndteres så snart vi har mottatt den og i
den rekkefølgen som den har kommet inn. Du vil motta en bekreftelse på e-post
når vi har behandlet den. Du kan også se din retur på mine sider.

Trenger jeg å betale en faktura om jeg benytter meg av angreretten

Om du returnerer hele din
ordre innen noen dager etter at du mottok den, så trenger du ikke å betale
Vi vil da kansellere denne når vi har mottatt din retur. Har du
beholdt deler av ordren, skal du bare betale for de varene du har valgt å
Om hele fakturaen allerede er betalt, så vil Svea kontakte deg, slik
at de kan tilbakebetale pengene til deg. Om du ønsker å utsette forfallsdatoen
eller administrere din faktura, vennligst kontakt Svea på telefon 73 93 06 00
eller send en mail til webpay@sveafinans.no. Pass på at alle varer ligger i
originalemballasjen dersom produktet hadde dette, og med merkelapper o.l.
Dette er et krav for godkjent retur.

Hva skjer med benyttet gavekort/rabattkode ved en retur?

Om du har benyttet en rabattkode, som du har fått i forbindelse med f.eks. en kampanje, og ønsker å heve kjøpet, så vil vi trekke fra rabattkodens verdi fra beløpet som blir Rabattkoden vil ikke bli erstattet, da den er å anse som allerede Har du derimot betalt med et gavekort, vil vi sende deg et nytt på tilsvarende verdi, via e-post.

Betaling

Hvilke betalingsalternativ har jeg?Kortbetaling (Visa,
MasterCard), Faktura fra Svea, og PayPal.

Ved valg av faktura, ligger denne vedlagt i pakken sammen med varene.
Kan man som firmakunde velge faktura?Ja det går bra. Du velger da Firma under Dine Opplysninger i Kassen, og så fortsetter du med organisasjonsnummer osv.

Kan man som firmakunde velge faktura?Ja det går bra. Du velger da Firma under Dine
Opplysninger i Kassen, og så fortsetter du med organisasjonsnummer osv.
Hvor mange dager har jeg på å betale en faktura?Faktura fra Svea har 14 dagers betaling. Den ligger vedlagt i forsendelsen, sammen med dine varerHvor sikkert er det å betale med mitt kredittkort hos Outnorth?

Når du skriver inn ditt kortnummer befinner du deg på en kryptert side. Transaksjonen gjennomføres i samarbeide med DIBS, som er nordens ledende betalingsløsning og er PCI-seritifisert. DIBS er et børsnotert firma og bruker 3D Secure-koblingen, som er utviklet av VISA og Mastercard. Outnorth er også SSL-sertifisert, slik at du som kunde kan kjenne deg trygg på at ingen uvedkommende får tilgang til informasjonen som du legger inn på vår Vil du vite mer om hva alle disse begrepene står for så kan du følge disse lenkene:
>> DIBS
>> SSL Certifikat
>> PCI certifiering och 3D Secure

Når debiteres mitt kort om jeg velger kortbetaling?Når du legger inn bestillingen reserveres pengene på ditt kort og blir siden trukket når vi sender din ordre til deg.

Hvordan bruker jeg mitt gavekort/verdibevis/tilgodelapp/rabattkupong?

Denne registrer man i kassen under betalingsmåte.  Her finnes det et felt som heter «Legg til rabattkode». Du skriver her inn din kode (16 tegn med bindestrek mellom hvert fjerde). Når du har skrevet den inn så klikker du på «aktivere». Da vil kodens verdi bli trukket fra totalbeløpet på ordren.

Jeg får en feilmelding når jeg skal legge inn en ordre. Hva gjør jeg?

Noter ned hvilken feilmelding du fikk, og ta deretter
kontakt med Kundeservice på info@outnorth.no eller på telefon 22 83 86 00, så
hjelper vi deg.  Om du har valgt faktura som betalingsmåte og
får en feilmelding relatert til dette ber vi deg om å kontakte Svea, vår
samarbeidspartner på faktura, på tlf 73 93 06 70 

Det ligger fortsatt en reservasjon på mitt kort på tross av at jeg har kansellert min ordre?Denne reservasjonen vil bli slettet innen tre arbeidsdager. Om det mot formodning ikke skjer, så kontakt din bank som kan hjelpe deg.Jeg vil gjøre en endring på min ordre, men mitt kort er allerede belastet?Så lenge du vil bytte til noe som er billigere (eller tilsvarende) så går det bra. Ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg med dette. Vil du derimot bytte til noe dyrere så må vi kansellere din ordre og du må legge inn en ny bestilling.

Levering

Hva er deres leveringstider?Om en vare har lagerstatus ”omgående levering” så er normale leveringstider følgende: Sør-Norge: 3-5 virkedager, Nord-Norge (nord for sør-Troms): 6-7 virkedager. Bestillingsvarer sendes normalt fra oss innen 7-10 virkedager. Avvikelser kan forekomme, særlig under høysesong som sommer og jul f.eks. Det vil derfor alltid være lurt å legge inn bestilling i god tid! Hos Outnorth kan du bestille både lagervarer, som vi har inne på vårt lager, og såkalte bestillingsvarer. Dersom bestillingen din kun inneholder lagervarer, sender vi varene omgående. Dersom bestillingen din inneholder én eller flere bestillingsvarer, venter vi til vi mottar dem innen vi sender alle varene samlet til deg. Det står på hver produktside om produktet er en bestillingsvare eller lagervare.Hvordan vet jeg om min ordre er sendt fra Outnorth?Når vi sender din ordre så sender vi deg en e-post om at din ordre er på vei.Hvordan vet jeg når jeg kan hente ut min ordre?
Når din ordre har ankommet uthentingsstedet blir det sendt ut en sms til deg. Husk derfor å registrere korrekt mobilnummer i ordren.

Hvor lang frist har jeg på å hente pakken?
Din pakke ligger hos uthentingsstedet i 2 uker. Etter dette så blir pakken automatisk returnert til oss. Du vil bli debitert kr 300,- for uavhentet pakke.

Finnes det noen butikk/lager hvor jeg kan hente min bestilling, slik at det går raskere?
Nei, vi driver kun med netthandel og har ingen fysiske butikker.

Hva gjør jeg om mitt produkt er transportskadet ved ankomst?
Først og fremst varsler du om dette der du henter ut din pakke. Dette for å kunne reklamere på forsendelsen. Deretter kontakter du vår kundeservice, så løser vi det sammen med deg.

Produkter

Jeg ønsker kompletterende opplysninger om et produkt. Hvor skal jeg henvende meg?Savner du informasjon om et produkt så ta gjerne kontakt med kundeservice på info@outnorth.no eller på telefon 22 83 86 00, så hjelper vi deg.Jeg savner mål for et produkt jeg ønsker å kjøpe. Hva gjør jeg?De aller fleste produktene, som det er ulike størrelser på, har en fane som heter «Størrelsesguide, som ligger ved siden av «Mer info» og «Karakterer». Om denne mangler, kontakt kundeservice, som kan hjelpe deg.

Kontakt

Jeg finner ikke det jeg leter etter. Hvordan kontakter jeg dere?Du kan kontakte oss både via e-post (info@outnorth.no)
og via telefon 22 83 86 00.
Hvilke åpningstider har kundeservice?
Våre åpningstider er Mandag-Fredag kl 0900-1600.

Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!

Sammenlign produkterSammenlign

Toolbar example

Klikk på -symbolet på de produktene du vil sammenligne

Med vårt verktøy for sammenligning av produkter kan du enkelt se og sammenligne de ulike egenskapene på produktene.
Informasjonen varierer alt etter hvilke produkter du velger, f.eks. farger, tilgjengelige størrelser, antall lommer, for, vekt, batteritid og mye mer.
- Dette gjør det enklere for deg å finne riktig produkt!

    Ta bort valg

    Mine favoritterSe dine favoritter

    Toolbar example

    Klikk på -symbolet for å markere som favoritt

    Her finner du de seneste produktene du har markert som favoritter. Logg inn på «mine sider» for å se alle dine favoritter, under «mine favoritter».
    - Alle dine favoritter samlet på en plass!