Abonner på vårt nyhetsbrev og få 50,- rabatt når du handler for minst 1 000,-.  Abonner på vårt nyhetsbrev her.

Gratis frakt ved kjøp over 999,-

Gratis retur

30 dagers åpent kjøp

Klimakompensert frakt

Generelt
Disse betingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester på Outnorth.com/no, til forbruker.

Selger er Outnorth Norge med org.nr. 996-132-420, og er underlagt Outnorth AB med org.nr. 556709-7349

Disse avtalevilkårene utfyller de generelle reglene som følger ved forbrukerkjøp og er blant annet regulert i Forbrukerkjøpsloven, Angrerettloven, Markedsføringsloven, Personopplysningsloven, E-handelsloven og Kredittkjøpsloven.

Outnorth inngår ikke avtale med mindreårige (personer under 18 år) med mindre det foreligger samtykke fra foresatte. Avtale kan bare inngås med kunder med leveringsadresse i Norge.

Alle produkter Outnorth selger kan brukes i Norge.

Outnorth Norge:
Org.nr. 996-132-420
Tlf: 22 83 86 00
E-post: [email protected]

Handelsprosessen 
For at du skal føle deg trygg på de forskjellige stegene i handelsprosessen, så har vi listet dem opp nedenfor.

  • Informasjon om produktet.
  • Velg produkt.
  • Kassen.
  • Dine opplysninger/leveringsinformasjon.
  • Betalingsmåte.
  • Betal og bekreft.
  • Mottak av ordrebekreftelse.
  • Fraktinformasjon, sporingsnummer etc. når ordren sendes.

Returer, angrerett og 30 dagers åpent kjøp
Angrerettloven gir dig rett til å inspisere kjøpt produkt før det returneres innenfor angreretten.

Om du ønsker å benytte deg av denne angrerett, så må du kontakte oss innen 14 dager etter at du har mottatt hele din order. Vi oppfordrer deg til å fylle ut vårt returskjema vedlagt i pakken, som også kan lastes ned under FAQ.

Kundeservice kan kontaktes for hjelp med retur;
Tlf: 22 83 86 00
E-post: [email protected]

I tillegg til 14 dagers lovpålagt angrerett tilbyr Outnorth 30 dagers åpent kjøp. Om du ønsker å benytte deg av denne returretten, ber vi deg om å fylle ut vårt returskjema.

Ved retur skal medfølgende returfraktseddel benyttes, og leveres til det samme stedet som du hentet pakken eller til en annen agentur som håndterer Bring.  

Om pakken blir returnert på annen måte, med f.eks. PostNord, så vil ikke vi kunne spore denne, og kan heller ikke forutse når vi vil motta returen. Be om en kvittering på at retur er mottatt og registrert. Det tar normalt ca 2 uker innen vi har mottatt og behandlet din retur, og vi vil meddele deg pr e-post når dette har skjedd.

Pass på at varen ligger i originalforpakning og med merkelapper, eventuelle bruksanvisninger og tilbehør intakt. Pakk den forsvarlig for å unngå skader under transport. Som ytteremballasje kan du selvsagt benytte emballasjen som varen var pakket i, dvs posen eller kartongen vi benyttet. Om det oppstår skade på produktets originalforpakning som følge av uforsvarlig ytteremballering, vil vi debitere deg kr 100,-. Med originalforpakning menes f.eks. skoeske. Om varen leveres i en forpakning som ikke kan åpnes uten at forpakningen skades, så har du som forbruker rett til å åpne denne forpakningen, for å kunne granske produktet, uten at returretten blir påvirket.

Du har selvsagt rett til å prøve produktet du har kjøpt av oss, men om vi finner at produktet er brukt i en større utstrekning enn hva som burde være nødvendig for å vurdere produktets funksjon, forbeholder vi oss retten til å avkorte verdien på produktet, og viser til lov om distansehandel.

Mottatt og godkjent retur refunderes innen 14 dager. Har du valgt å betale med faktura, vil Klarna kontakte deg for å få dine kontoopplysninger. Om du returnerer deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, vil du motta en ny oppdatert faktura fra Klarna, så fort vi mottar returen.

  • Åpent kjøp og angreretten gjelder ikke for:
    Kjøp av varer som er spesialtilpasset i henhold til kundens ønske eller på annen måte har fått et personlig preg - f.eks. ski eller rulleski med borrede bindinger, eller ski som er steinslipte eller smurte.
  • Kjøp av badetøy og/eller undertøy der varen blir levert i forseglet emballasje og/eller er plombert og denne forseglingen/plomberingen er brutt av kunden.

Bytte
Om du vil bytte et produkt legger du en ny bestilling på det du ønsker å bytte til.

Du returnerer produktet du ikke vil beholde gjennom å fylle i medfølgende returskjema og bruker den kostnadsfrie returfraktseddelen som du har fått sammen med ordren.

Følg returanvisning som beskrevet på returskjema. Det tar normalt ca 2 uker innen vi har mottatt og behandlet din retur, og vi vil meddele deg pr e-post når dette har skjedd.

Kontakt vår kundeservice om du er usikker.

Heving av kjøp
Det tar normalt ca 2 uker innen vi har mottatt og behandlet din retur, og vi vil meddele deg pr e-post når dette har skjedd.

Har du valgt faktura som betalingsmåte, skal du meddele Klarna om at det er en retur på ordren, så vil de pause fakturaen til vi har mottatt returen. 

Om du har betalt med gavekort, vil vi utstede et nytt gavekort med aktuelt beløp.

Om du har benyttet en rabattkode i ditt kjøp, går det også selvsagt fint å returnere. Ved heving av kjøp vil det bli gjort en avregning mot rabattkodebeløpet på det refunderte beløpet. Rabattkoden vil ikke bli erstattet med ny, men anses å være brukt.

Retur av kampanjevare
Om du har kjøpt en vare, som berettiger deg en gave eller rabatt på en annen vare, og du ønsker å returnere denne varen, så må nevnte gave også returneres sammen med varen som berettiget deg gaven eller rabatten. Om dette ikke blir gjort, vil verdien på gaven eller rabatten trekkes fra refundert kjøpesum.

Ved bytte til annen vare, kan ikke gave eller rabatt godskrives ny vare, slik at gaven må returneres. Gave eller rabatt kan heller ikke overføres til en annen ordre.

Pakking av ordren
Ordre med lagerførte varer pakkes og sendes i løpet av 1-3 virkedager

Ved kjøp av bestillingsvare
Bestillingsvarer oppgis med en stipulert utsendelsesdato fra vårt lager. Bestillingsvarer er varer som ikke befinner seg på vårt lager og som derfor kan være utsolgt fra leverandør når vi bestiller. Outnorth vil orientere deg om en eventuell forandring av leveringsstatus på din vare, når vi får en leveringsbekreftelse fra vår leverandør eller produsent.

Betaling
Når du handler hos Outnorth, kan du velge mellom Kortbetaling (Visa,
MasterCard), faktura og delbetaling. Disse betalingstjenestene håndteres av Klarna.

Fullstendige brukervilkår for Klarnas betalingstjenester og mer informasjon finner du her.

Dersom du velger kortbetaling, kan du være trygg på at dine kortopplysninger ikke havner i feil hender. Vi har ett SSL Sertifikat utstedt fra Comodo.

Ved spørsmål knyttet til Klarnas betalingsalternativer, kontakt de på følgende telefonnummer: 21 01 89 91.

Rabattkoder gjelder ikke ved kjøp av gavekort.

Dellevering
Outnorth delleverer/splitter ikke ordre.

Inneholder ordren din både lagervarer og bestillingsvarer, vil ordren bli liggende til bestillingsvaren er kommet inn på vårt lager for komplettering, og dermed kan sendes.

Ønsker du at ordren leveres raskest mulig, anbefaler vi deg å legge inn to ordre. En ordre for lagerførte varer, og en for bestillingsvarer.

Ønsker du å justere ordren eller slette bestillingsvarer i ordren, kan du kontakte kundesenteret på e-post [email protected], som ordner dette for deg.

Husk å legge ved ordrenummer i e-posten.

Levering og forsinkelse
Levering skjer på den måten og til det sted som er angitt i ordrebekreftelsen.

Outnorth bærer risikoen for varen, inntil varen overdras deg som kunde, eller den person du oppgir som mottaker i leveringsadressen.

Dersom leveringen er forsinket, vil vi gi deg beskjed om dette så snart vi har informasjon om forsinkelsen.

Ved forsinkelse har kunden rett til å heve kjøpet. Tilbakebetaling skjer innen 14 dager.

Outnorth.com/no leverer kun til fastlandsNorge. Outnorth.com/no leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske områder.

Er du usikker på leveringen, anbefaler vi at du kontakter kundesenteret på e-post [email protected].

Ekstraordinære forhold
Outnorth er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder ikke hvis Outnorth kan sannsynliggjøre at mangelen skyldes forhold utenfor Outnorths kontroll.

Outnorth er ikke ansvarlig for indirekte tap, som følge av mangler, med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett av Outnorth.

Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i lov om Forbrukerkjøp av 21.06.2002.

Uavhentede pakker
Pakker som ikke hentes ut innen 14 dager, returneres til Outnorth.com/no.

Uavhentede pakker belastes med kroner 300,- for å dekke våre utgifter til håndtering og frakt. Angreretten utløses ikke automatisk av at pakken ikke hentes ut.

Tvister
Tvister om kjøpsbetingelsene eller forhold ikke nevnt i kjøpsbetingelsene hører inn under de ordinære domstolene, med Oslo Tingrett som verneting.

Reklamasjon og Garanti
Oppdager du en feil eller mangel med varen kan du reklamere i henhold til Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni 2002.

Reklamasjonen må gjøres innen rimelig tid, to måneder, etter at mangelen er oppdaget, eller burde vært oppdaget. Reklamasjon må skje senest to år etter at du kjøpte varen.

Reklamasjon gjelder ikke som følge av feilbruk eller slitasje.

Enkelte produsenter opererer med utvidet garanti utover den rettighet Forbrukerkjøpsloven gir.

Ta kontakt med kundeservice på e-post [email protected] for informasjon om hvordan
reklamere, sende i retur og om produsenten opererer med utvidet garanti i
Norge.

Ved godkjent reklamasjon skjer tilbakabetalingen innen 14 dager etter varen er motatt.

Outnorth følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved eventuell tvist.

Priser, produkter og tilbud
Det kan ikke garanteres at produktbildene på våre nettsider viser varens eksakte utseende og egenskaper. Vi reserverer oss mot eventuelle feil i produktinformasjonen, og forbeholder oss retten til å endre produktinformasjon og priser uten å gi noe forhåndsvarsel.
Outnorth reserverer seg mot eventuelle feil i produkt- og prisinformasjon eller øvrige feil på våre nettsider. Ved eventuelle feil forbeholder Outnorth seg retten til å korrigere dette i ettertid. Vi reserverer oss mot feilprising, feil i kampanjekoder, prisjusteringer, utsalg, lagerdifferenser, tekniske problem, endringer av tekniske spesifikasjoner og eventuelle typografiske feil på våre nettsider eller i våre annonser. Vi forbeholder oss retten til å annullere feilaktige ordrer.


Force Majeure
Er Outnorth forhindret fra å levere, foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering, uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Outnorth fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Endring i vilkårene
De til enhver tid gjeldende kjøpsbetingelser gjelder i det kunden bekrefter ordren i «kassen». Outnorth forbeholder seg retten til å endre de til en hver tid gjeldene vilkår, uten nærmere informasjon. Endringer i betingelsene har ikke tilbakevirkende kraft.


Personvern
Alle personopplysninger som du oppgir til Outnorth.com/no blir håndtert med største varsomhet, og i tråd med Personopplysningsloven.

Etter din første bestilling hos Outnorth.com/no vil det bli opprettet en kundekonto. Din personlige informasjon, (som navn og adresse, ikke betalingsinformasjon) vil bli lagret, slik at du slipper å fylle inn all informasjonen ved neste handel.

Detaljer som kortinformasjon og passord blir kryptert og oppbevart hos godkjent tredjepart, så lenge det er hensiktsmessig for vår kundeoppfølging, minimum ut garanti- og reklamasjonstiden. Nettbutikken videresender eller selger ikke personopplysninger til tredjepart. E-post fra oss begrenses til informasjon vedrørende din ordre, betaling eller annen kommunikasjon du har.

Du vil ikke få annen e-post fra oss med mindre du aktivt gir oss ditt samtykke til dette. Du kan når som helst avregistrere deg fra vårt nyhetsbrev, om du har valgt å aktivt abonnere på dette, via en link i den aktuelle e-posten.

I tillegg til den informasjonen du legger inn hvis du registrerer deg som kunde i nettbutikken vil vi kunne se:

  • Hvilke av våre nettsider du har besøkt og når.
  • Hvilken nettleser du bruker.
  • Hvilken IP-adresse du har.

Slike informasjonskapsler/cookies blir blir lagret fra din PC når du besøker Outnorth.com/no.

Opplysningene anvendes kun internt i forbindelse med eventuell statistikk og teknisk drifting av nettbutikken.

Forbehold
Outnorth kan, uten nærmere grunn, velge å ikke ekspedere en ordre. Kunden vil da informeres om dette.

  • Det tas forbehold om skrivefeil i tekst, herunder også produktinformasjon, og eventuelle prisendringer.
  • Outnorth er ikke ansvarlig for priser, betingelser, rabatter etc. som måtte ligge tilgjengelig utenfor Outnorths domene (Outnorth.com/no/).
  • Farger på produktbildene kan avvike fra fargen på den fysiske varen.

Priser og porto
Alle priser på Outnorth.com/no er inkludert merverdiavgift.

Totalkostnaden for ordren kommer frem i kassen, og inkluderer ALLE gebyrer, porto og andre omkostninger forbundet med frakt, merverdiavgift og tollbehandling.

Abonner på vårt nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev og motta produktnyheter, tilbud, guider og mye mer. Som velkomsttilbud får du 50,- rabatt når du handler for minst 1 000,-.