FAQ

Bestilling

Hvordan vet jeg at bestillingen min har gått gjennom?

Vi sender alltid ut en e-post til den e-postadressen du oppga ved bestillingen. Har du ikke fått en e-post, da har ikke bestillingen gått gjennom eller så har du oppgitt feil e-postadresse. Er du usikker kan du kontakte kundeservice.

Hvordan kan jeg legge til eller endre bestillingen min?Dette kan du dessverre ikke gjøre selv. Da må du gjøre en ny bestilling på det du vil legge til.Hvordan kan jeg kansellere en bestilling jeg har gjort?

Ta kontakt med kundeservice via e-post eller telefon, så hjelper vi deg med dette, under forutsetningen at bestillingen ikke har blitt sendt enda. Er den allerede sendt må du hente ut pakken og returnere den til oss.

Hvordan fungerer 3 for 2 kampanjen?

Når du har valgt ut 3 produkter som inngår i kampanjen og lagt dem i handlekurven, så får du en rabatt som tilsvarer prisen på det billigste produktet i bestillingen.

Eksempel: Bestillingen består av 3 par sokker. Et par koster 100 kr, det andre 150 kr og det tredje 200 kr. Totalsummen blir i dette tilfellet (100 + 150 + 200) = 450 kr - det billigste paret koster 100 kr - dermed skal du betale 350 kr. I dette eksempelet tilsvarer det 22,3% i rabatt på kjøpet.

Hva skjer om jeg ikke henter ut en pakke som jeg har bestilt?

Pakker som ikke hentes ut innen 14 dager, returneres til Outnorth.no.

Om du ikke henter pakken kommer du til å belastes med 300 kr for å dekke utgifter for håndtering og frakt av varen(e). Husk på at vi har gratis retur og at du derfor kan returnere en vare eller bestilling som du ikke vil beholde helt gratis. Angreretten gjelder ikke automatisk om du ikke henter ut pakken.

Hvordan vet jeg når bestillingen min har blitt sendt fra Outnorth?

Hos Outnorth kan du bestille både lagerførte varer og såkalte bestillingsvarer. Inneholder bestillingen din minst én bestillingsvare, så sendes den først når vi har mottatt bestillingsvaren.

Når du velger et produkt, farge og størrelse, så ser du lagerstatusen for det aktuelle produktet. Når du kommer til kassen, før du trykker betal og bekreft, så ser du statusen bestillingen din får. Bestillingen kan få følgende leveringsstatus:

  • Sendes normalt innom 2 virkedager.
  • Sendes i løpet av 7-10 virkedager
  • Forventet dato for når varen kommer til å sendes fra oss

Vil du ha omgående levering av de produktene som finnes på lager, men kan vente på det vi ikke har lagerført, da kan du dele opp bestillingen i flere bestillinger. Da leveres varene ut ifra bestillingene dine. Vi anbefaler da at du legger alle produkter som finnes på lager i én bestilling og bestillingsvarene i en annen.

Hvordan kan jeg se status på en aktiv bestilling?Du kan alltid sjekke statusen på bestillingene dine ved å logge inn på "Mine Sider". Innlogningsinformasjon får du i forbindelse med ordrebekreftelsen første gangen du handler hos oss.ss.Er alle prisene på Outnorth.no inklusive mva (moms)?JaHva er fraktkostnaden?
Vi har fri frakt på alle bestillinger på over 999 kr. For bestillinger med en lavere totalsum enn dette er fraktkostnaden 59 kr.
Tilkommer det noen ekstra omkostninger siden varene sendes fra Sverige?

Alle varene er forhåndsfortollet av oss, så du betaler ingenting ekstra for dette.

Jeg vil bestille, men har fått en rabattkode som jeg ikke vet hvordan jeg skal benytte.

Du legger produktene du ønsker å bestille i handlekurven og går deretter til kassen for å skrive inn opplysningene dine. Øverst på siden i kassen står det "Legg til rabattkode". Klikk på den og skriv inn koden, deretter klikker du på "Aktivere".

Da aktiveres rabattkoden og rabatten trekkes automatisk fra bestillingen din. Om koden ikke aktiveres ber vi deg om å vennligst sjekke at koden er skrevet korrekt. Sørg for at store og små bokstaver, dersom det er oppgitt, stemmer overens samt at du ikke har fått med noen mellomrom før eller etter koden.

Før du bekrefter bestillingen din skal det stå klart og tydelig hva du skal betale og hvilken rabatt du har fått.

Jeg har rabattkode jeg vil benytte, men har allerede fullført bestillingen minTa kontakt med vår kundeservice på telefon eller e-post, så hjelper vi deg videre.Jeg vil gjerne ha informasjon om kampanjer – hva gjør jeg?Den beste måten å få informasjon og ta del i våre kampanjer på, er å registrere deg til nyhetsbrevet vårt, i tillegg til å like oss på sosiale medier som Facebook, Twitter og Instagram.

Retur

Har dere utvidet åpent kjøp under Julen 2019?Ja! Har du et produkt som ble kjøpt på eller etter den 11 november 2019, så har du åpent kjøp til og med 13 januari 2020. Vill du returnere din vare er det bare å følge våre ordinære returinstruksjoner.Jeg vil gjøre et bytte, hvordan gjør jeg det?

Om du vil bytte et produkt legger du en ny bestilling på det du ønsker å bytte. Du returnerer produktet du ikke vil beholde gjennom å fylle i returfølgeseddelen og bruker den kostnadsfrie returfraktseddelen som du har fått sammen med ordren.

Følg returanvisningene som står beskrevet i returskjemaet. Det tar vanligvis ca 2 uker før vi har mottatt og behandlet returen din. Vi meddeler deg via e-post når varen er mottatt og behandlet hos oss.

Kontakt vår kundeservice om du er usikker.

Jeg ønsker å returnere en eller flere varer. Hvordan gjør jeg?

Outnorth tilbyr åpent kjøp i 30 dager. Det betyr at du kan angre og få tilbake pengene under denne perioden. 30 dager gjelder fra den dagen du henter ut pakken din.

Følg returanvisningene som står beskrevet i returskjemaet du fikk med i pakken. Fra du leverer inn returen, tar det normalt ca 2 uker innen vi har mottatt og behandlet den og vi meddeler deg via e-post når dette er gjennomført. 

Har du valgt å betale med faktura kan Klarna kontakte deg for å få kontoopplysningene dine. Om du returnerer deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, vil du motta en ny oppdatert faktura fra Klarna, så fort vi mottar returen.

Jeg ønsker å reklamere. Hva gjør jeg?

Om det er mulig å ta et bilde av problemet/feilen så er dette til stor hjelp for oss når vi skal håndtere reklamasjonen din. Send disse bildene i en e-post til
info@outnorth.no, sammen med en forklaring av problemet og hvordan du har brukt varen(e). Når vi har mottatt dette tar vi kontakt med deg for å informere om videre behandling av reklamasjonen.

Produktene du vil reklamere skal være helt rene og frie for hundehår, skitt og lignende.

Kan jeg åpne produktet og prøve det? Om produktet ligger i en forseglet forpakning, kan jeg da åpne det?

Om varen leveres i en forpakning som ikke kan åpnes uten å skade forpakningen, har du som forbruker rett til å åpne forpakningen for å granske produktet, uten at returretten din påvirkes av dette.

Jeg har returnert en vare og vil vite statusen på den. Hva gjør jeg?

Returen din behandles så snart vi har mottatt den og i den rekkefølgen den har kommet inn. Du mottar en bekreftelse på e-post når vi har behandlet den. Du kan også se returen din på "Mine Sider".

Må jeg betale en faktura om jeg benytter meg av angreretten

Nei, om du har valgt faktura som betalingsmåte,, og fakturaen er ubetalt, skal du rapportere retur til Klarna via deres app, eller til deres kundeservice. Da vil de pause din faktura, til vi har behandlet returen din. Deretter krediteres den, om du har returnert hele ordren. Returnerer du kun deler av ordren, vil du motta en ny og oppdatert faktura i stedet.

Om hele fakturaen allerede er betalt, så kommer Klarna til å kontakte deg, slik at de kan betale tilbake pengene til deg. Om du ønsker å utsette forfallsdatoen eller administrere fakturaen din ber vi deg om å vennligst kontakte Klarna på tlf. 21 01 89 91 eller se på kundeservice-siden deres: https://www.klarna.com/no/kundeservice/

Sørg for at alle varer ligger i originalforpakningen, dersom produktet hadde det, og med alle merkelapper o.l. Dette er et krav for å få returen godkjent.

Hva skjer med benyttet gavekort/rabattkode ved en retur?

Om du har benyttet en
rabattkode som du har fått i forbindelse med f.eks. en kampanje og du ønsker å
heve kjøpet, så trekker vi fra rabattkodens verdi fra det tilbakebetalte beløpet.

Rabattkoden blir ikke erstattet, da den anses være brukt. Om du derimot har betalt for et gavekort, kommer vi til å skape et nytt til deg om du gjør en retur. Det nye gavekortet sendes til deg via e-post.

Betaling

Hvilke betalingsalternativ har jeg å velge mellom?

Kortbetaling (Visa, MasterCard), faktura og delbetaling fra Klarna, og PayPal.

Kan man som firmakunde velge faktura?Nei, dessverre har vi ikke denne muligheten, men du kan velge en alternativ leveranseadresse, om du velger betaling med kreditkort eller PayPal.

Kan man som firmakunde velge faktura?Du kan ikke skrive inn organisasjonsnummer, men du kan skrive firmanavn på C/O-raden. Vennligst kontakt kundeservice for mer informasjon.Hvor mange dager har jeg på å betale en faktura?Du har 14 dager å betale på. Ønsker du å forlenge forfallsdatoen kan du kontakte Klarna. Dette gjør du via Klarnas telefon-app eller logge deg inn på "Mine Sider" på deres nettside. Du kan også chatte med de eller ringe de: https://www.klarna.com/no/kundeservice/.
Hvor sikkert er det å betale med kredittkort hos Outnorth?

Når du skriver inn ditt kortnummer befinner du deg på
en kryptert side. Transaksjonen gjennomføres i samarbeide med DIBS, som er
nordens ledende betalingsløsning og er PCI-seritifisert. DIBS er et børsnotert
firma og bruker 3D Secure-koblingen, som er utviklet av VISA og Mastercard.
Outnorth er også SSL-sertifisert, slik at du som kunde kan kjenne deg trygg på
at ingen uvedkommende får tilgang til informasjonen som du legger inn på vår
Vil du vite mer om hva alle disse begrepene står for så kan du følge disse lenkene:
>> DIBS
>> SSL Certifikat
>> PCI certifiering och 3D Secure

Når debiteres mitt kort om jeg velger kortbetaling?Når du legger inn bestillingen reserveres pengene på kortet ditt og blir siden trukket når vi sender bestillingen din til deg.

Hvordan bruker jeg mitt gavekort/verdibevis/tilgodelapp/rabattkupong?

Inne i kassen, helt øverst, står det "Legg til rabattkode". Klikk på den og skriv inn koden din. Når du har skrevet inn koden klikker du på "Aktivere" og da trekkes rabatten fra originalbeløpet.

Det ligger fortsatt en reservasjon på kortet mitt, til tross for at jeg har kansellert bestillingen?Denne reservasjonen slettes i løpet av tre virkedager. Om det mot all formodning ikke skjer bør du kontakte banken din, som skal kunne hjelpe deg.Jeg vil gjøre en endring på bestillingen min, men kortet mitt har allerede blitt belastet?Så lenge du vil bytte til noe som er billigere (eller tilsvarende), så går det bra. Ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg med dette. Vil du derimot bytte til noe dyrere, så må vi kansellere bestillingen din og du må legge inn en ny.

Levering

Hva er leveringstiden deres?Om en vare har lagerstatus ”omgående levering” så er normale leveringstider følgende: Sør-Norge: 3-5 virkedager, Nord-Norge (nord for sør-Troms): 6-7 virkedager. Bestillingsvarer sendes normalt fra oss innen 7-10 virkedager. Avvikelser kan forekomme, særlig under høysesong som ved f.eks. sommer og jul. Det er derfor alltid lurt å legge inn bestillingen i god tid!

Hos Outnorth kan du bestille både lagervarer, som vi har inne på vårt lager, og såkalte bestillingsvarer. Dersom bestillingen din kun inneholder lagervarer, sender vi varene omgående. Dersom bestillingen din inneholder én eller flere bestillingsvarer, venter vi til vi får alle varene inn på lager før vi sender alle varene samlet til deg. Det står på hver produktside om produktet er en bestillingsvare eller lagervare.
Hvordan vet jeg om pakken er sendt fra Outnorth?Når vi sender bestillingen din, så sender vi deg en e-post om at den er på vei.Hvordan vet jeg når jeg kan hente ut pakken?
Når bestillingen din har ankommet hentestedet, så sendes det ut en SMS til deg. Husk derfor å registrere korrekt mobilnummer i bestillingen.

Hvor lang frist har jeg på å hente pakken?
Din pakke ligger hos postombudet i 2 uker. Etter dette blir pakken automatisk returnert til oss. Du vil bli debitert 300 kr om du ikke henter ut pakken.

Finnes det noen butikk/lager hvor jeg kan hente bestillingen min, slik at det går raskere?
Nei, vi driver kun med netthandel og har ingen fysiske butikker i Norge. Alle varer sendes fra vårt lager i Sverige.

Hva gjør jeg om produktet mitt skades under transport?
Først og fremst varsler du om dette der du henter ut pakken. Dette for å kunne reklamere på forsendelsen. Deretter kontakter du vår kundeservice, så løser vi det sammen med deg.

Produkter

Jeg ønsker ytterligere opplysninger om et produkt. Hvor skal jeg henvende meg?Vil du ha mer informasjon om et produkt, så får du mer enn gjerne ta gjerne kontakt med vår kundeservice på info@outnorth.no eller på telefon 22 83 86 00, så hjelper vi deg.Jeg mangler mål for et produkt jeg vil kjøpe. Hva gjør jeg?De aller fleste produktene som det er ulike størrelser på har en fane som heter «Størrelsesguide», som ligger i kolonnen ved siden av bildet av produktet, under «Velg størrelse». Om denne mangler ber vi deg om å kontakte kundeservice, som kan hjelpe deg videre.

Kontakt

Jeg finner ikke det jeg leter etter. Hvordan kontakter jeg dere?Du kan enten kontakte oss via e-post info@outnorth.no eller på telefon 22 83 86 00.Hva er åpningstidene hos kundeservice?
Våre åpningstider er: Mandag-Fredag kl. 9-16.

Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!