FAQ

Leveranse

Hva er leveringstiden deres?

Dersom vi har alle de produktene du har bestillt på lager, sendes bestillingen din i løpet av 3 virkedager. Dersom vi må bestille inn deler av ordren din fra leverandør, da sender vi bestillingen din til deg i løpet av 7-10 virkedager, alternativt den datoen som er oppgitt på produktsiden ved bestilling.

Tiden før leveranse fra vårt lager til deg er avhengig av hvor i landet du bor. Standardleveranse har beregnede leveringstider:

Sør-Norge: 3-5 virkedager

Nord-Norge (nord for sør-Troms): 6-7 virkedager.

Hvilke fraktalternativer finnes, og hva er kostnadene for frakt?

Vi sender alle pakker med standardleveranse til ditt nærmeste Bring postombud. Du har fri frakt på alle bestillinger over 999 kr.

For bestillinger med en lavere totalsum enn dette er fraktkostnaden 59 kr.

Hvordan kan jeg spore pakken min?

I forbindelse med at bestillingen din sendes fra vårt lager, vil du motta en leveringsbekreftelse som bekrefter att vi sendt din pakke.

Når transportøren mottat pakken seder de en E-post til deg med informasjon om sporing. 

Hvor kan jeg hente ut pakken min?

Pakken din sendes til det hentestedet som du valgte når du bestilte.

Dersom du ikke valgte noe hentested, vil den bli sendt til nærmeste hentested for Bring, ut i fra adressen din.

Finnes det noen butikk/lager hvor jeg kan hente bestillingen min, slik at det går raskere?

Nei, vi driver kun med netthandel og har ingen fysiske butikker i Norge. Alle varer sendes fra vårt lager.

Bestillingen min er sendt fra dere, men jeg har ikke mottatt noen hentemelding fra Bring?

Du kan spore pakken din ved hjelp av sporingsinformasjonen du mottar etter at bestillingen har blitt sendt fra oss.

Hvis du ser på sporingen att den ligger på hentestedet, kan du hente ut pakken ved hjelp av legitimasjon og kollinummeret på pakken.

Kontakt vår kundeservice om pakken blir sen eller stoppet opp under transport.

Hvor lenge ligger pakken min på utleveringsstedet?

Pakken din ligger på utleveringsstedet i 2 uker. Etter dette blir den returnert til oss. Om du ikke henter ut pakken, da debiteres du 300 kr i gebyr for dette.

Leverer dere utenfor Norge?

Ja, vi leverer til store deler av verden. Du kan velge det aktuelle markedet nederst på nettstedet.

Hvis det ønskede landet ikke eksisterer med sitt flagg, kan du i kassen på Outnorth.com se om vi leverer til ditt land. 

Min ordre har blitt skadet under leveransen - hva gjør jeg?

Du sier først og fremst ifra om dette når du henter ut pakken på postkontoret!

Det er også viktig at du tar et bilde av pakken og emballasjen, og at du kontakter vår kundeservice fortest mulig!

Leverer dere utenfor Norge?

Ja, vi leverer til store deler av verden. Du kan velge det aktuelle markedet nederst på nettstedet.

Hvis det ønskede landet ikke eksisterer med sitt flagg, kan du i kassen på Outnorth.com se om vi leverer til ditt land. 

Vis flere

Sortiment & kampanjer

Jeg ønsker ytterligere informasjon om et produkt, hvor henvender jeg meg?

Du får mer enn gjerne kontakte vår kundeservice, både på info@outnorth.no eller på telefon 22 83 86 00.

Jeg lurer på størrelsen på et produkt jeg tenker å kjøpe - hva gjør jeg?

De aller fleste produkter, som det är forskjellige størrelser på, har en lenk som heter ”Størrelseguide” som ligger under de forskjellige størrelsevalgene.

Finner du ikke denne kan du kontakte kundeservice.

Produktet jeg ønsker å kjøpe selges rimligere på andre steder, matcher dere prisen for meg?

Vi tilbyr et prisløfte hvis du finner en annen butikk som selger det samme produktet til en lavere ordinær pris. Merk att Prisløfte ikke er garantert når det er en kampanjepris. Les mer i  Salgsbetingelser våre her

Vis flere

Ordre

Jeg har ikke fått noen ordrebekreftelse?

Det sendes alltid en ordrebekreftelse til den e-postadressen du oppgav ved bestillingen.

Dersom du ikke har mottatt en e-post, så har ikke bestillingen gått i gjennom, eller så har du oppgit feil e-postadresse.

Sjekk gjerne søppelmail osv. om e-posten kan ha havnet der.

Kontakt gjerne kundeservice om du kjenner deg usikker.

Kan jeg avbestille ordren?

Kontakt kundeservice på e-post eller telefon, så hjelper vi deg med dette, under forutsetning at bestillingen enda ikke er plukket, pakket eller sendt.

Er den sendt, må du hente ut pakken og returnere den til oss. Retuern er kostnadsfri og returdokument ligger i pakken. Dersom du ikke henter ut pakken du har bestillt, tilkommer det et gebyr på 300 kr.

Hvorfor fungerer ikke rabattkoden min?

Kontroller om rabattkoden din er gyldig for kjøpet du ønsker å gjøre.

Du kan for eksempel sjekke om koden fortsatt er gyldig og om den gjelder for samtlige produkter/varemerker i bestillingen.

Dersom alt ser korrekt ut, i forhold til villkårene for rabattkoden, kan du gjerne kontakte vår kundeservice.

Kan jeg endre bestillingen min etter at jeg har fått ordrebekreftelse?

Endringer i din order er mulig hvis ordren ikke har kommet for langt i pakkeprosessen vår. 

Å fjerne et eller flere produkt(er), alternativt endre farge eller størrelse på produkt(er), kan være mulig. Kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Det er dessverre ikke mulig å legge til produkter til bestillingen din. Du kan legge inn en ny bestilling med bare det nye produktet eller kontakte vår kundeservice og be oss om å kansellere den opprinnelige ordren. Du kan deretter legge inn en ny, fullstendig bestilling.

Kontakt kundeservice så hjelper vi deg om mulig. 

Kan jeg la være å hente ut bestillingen min?

Dersom du angrer kjøpet, bør du hente ut pakken og returnere den til oss med returdokumentene som kommer med i pakken.

Dersom du ikke henter ut pakken du har bestillt, tilkommer det et gebyr på 300 kr.

Jeg har oppgitt feil e-postadresse. Hvordan løser vi det?

Send en e-post til vår kundeservice med informasjon om hvilken konto eller order det gjelder så hjelper vi deg. 

Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Selvsagt kan du det. Du finner våre gavekort ved å besøke produktet Gavekort eller vid å søke etter "gavekort" i søkefeltet for produkter.

Kan man gjøre en bedriftsorder?

Send en e-post til info@outnorth.no så tar vi en nærmere titt.

Informasjonen vi trenger er:

  • hva dere vil bestille
  • leveringsadresse
  • fakturaadresse
  • organisasjonsnummer
  • eventuell merking av fakturaen
  • navn og telefonnummer til kontaktperson

Denne typen av bestilling sender vi som bedriftspakke. Frakt tilkommer med 49 NOK inkl. moms og en fakturaavgift på 50 NOK inkl. moms.
I de fleste tilfeller kreves det en forskuddsbetaling.

Vis flere

Betaling

Hvilke betalingsmåter kan jeg velge?

Via Klarna kan du velge Kortbetaling, faktura, delbetaling eller betale direkte.

Hvis du ikke kan fullføre kjøpet med ønsket betalingsmåte, selv med det angitte personnummer, ber vi deg om å kontakte Klarna.

I tillegg til Klarnas alternativer, kan du betale med PayPal.

Når du ikke vil oppgi personnummer, vil du kun få alternativ kortbetaling og PayPal.

Hvor er fakturaen min?

Fakturaen din mailes til den e-postadressen du oppgav når du la bestillingen din.

Den aktiveres i forbindelse med at bestillingen din blir sendt fra vårt lager.

Du kan også se fakturaen din inne på din Klarna-konto.

Er alle prisene på Outnorth.no inkludert moms, toll og avgifter?

Ja, alle priser på nettsiden vises inkl. Mva. og toll.

Totalkostnaden for ordren kommer frem i kassen og inkluderer ALLE gebyrer, porto og andre omkostninger forbundet med frakt, merverdiavgift og tollbehandling.

Må jeg betale en faktura om jeg skal returnere et produkt ?

Nei, dersom du har valgt faktura, bør du rapportere returen til Klarna i deres app.

Fakturaen din vil da bli pauset, inntil vi har behandlet returen din.

Når returen er behandlet krediteres fakturaen og en ny oppdatert faktura sendes ut til deg.

Hvis du ikke har appen og ønsker å utsette forfallsdatoen eller administrere fakturaen din ber vi deg om å vennligst kontakte Klarna på tlf. 21 01 89 91 eller se på kundeservice-siden deres: Klarnas kundeservice.

Hvordan benytter jeg mitt gavekort/verdibevis/tilgodelapp/rabattkupong?

Når du kommer til kassen, lengst opp på siden, så står det "Legg til rabattkode". Klikk deretter på "Aktivere".

Om koden er gyldig, vil rabatten trekkes fra på produktet/bestillingen.

Jeg har et fakturaspørsmål, hva gjør jeg?

Dersom du har spørsmål vedrørende faktura, kontakt Klarna via deres telefon-app, eller logg deg inn på "Mine Sider" hos Klarna.

Du kan også chatte med dem eller ringe dem: Klarna kundeservice.

Når debiteres mitt kort om jeg velger kortbetaling?

Når du legger inn bestillingen reserveres pengene på kortet ditt og blir siden trukket når vi sender bestillingen din til deg.

Hvor sikkert er det å betale med kredittkort hos Outnorth?

Når du skriver inn kortnummeret ditt befinner du deg på en kryptert side. Transaksjonen gjennomføres i samarbeid med DIBS, som er nordens ledende betalingsløsning og er PCI-seritifisert.

DIBS er et børsnotert firma og bruker 3D Secure-koblingen, som er utviklet av VISA og Mastercard.

Outnorth er også SSL-sertifisert, slik at du som kunde kan kjenne deg trygg på at ingen uvedkommende får tilgang til informasjonen som du legger inn på vår nettside.

Vis flere

Retur & Reklamasjon

Jeg mangler min returfølgeseddel, hva gjør jeg?

Sammen med alle bestillinger, sender vi med en returfølgeseddel og en returfraktseddel. Vi beklager hvis dette ikke lå i pakken din.

Hvis du ikke har returfølgeseddeln som skal ligge i pakken, kan du laste den ned her.

Det gjør det lettere for oss når du bruke denne til alle typer returer. Returfølgeseddelen inneholder også informasjon om hvordan du returnerer.

Alternativt kan du skrive på et "vanlig" papir selv, men husk å oppgi ordrenummeret.

Mangler du også returfraktseddelen din som du skal feste på utsiden av pakken for kostnadsfri retur?
Kontakt kundeservice for å få en ny. Husk å oppgi ordrenummeret ditt når du kontakter kundeservice.

Hvordan gjør jeg for å angre/returnere et produkt?

Du får en returfraktseddel og en returfølgeseddel vedlagt i bestillingen.

Du fyller ut returfølgeseddelen, legger den og produktet/produktene i en eske, klistrer returfraktsedel på pakken og leverer den inn på postkontoret.

Hvis du ikke har din returfølgeseddel eller returfraktseddel så finner du informasjon her eller trykk på overskriften Retur & reklamasjon for å finne svar på flere vanlige spørsmål på temaet. 

Koster det noe å returnere en vare?

Nei, du har frie returer hos Outnorth.no når du bruker returfraktseddelen som du fikk sammen med bestillingen din.

Om du ikke har returfraktseddelen går det bra å kontakte vår kundeservice for å få en ny via e-post eller vanlig post.

Hvordan gjør jeg for å bytte et produkt?

Om du vil bytte et produkt legger du en ny bestilling på det du ønsker å bytte til.

Du returnerer produktet du ikke vil beholde gjennom å fylle i returfølgeseddelen og bruker den kostnadsfrie returfraktseddelen som du har fått sammen med ordren.

Dersom prisen har økt i din bytte-ordre, vennligst kontakt oss, så justerer vi den til samme pris som i din returnerte ordre.

Hvor lenge har jeg åpent kjøp?

Vi tilbyr totalt 30 dagers returrett. Dette beregnes fra den dagen du henter ut eller tar imot din ordre.

Hvor lang tid tar en retur?

Vårt mål er at en retur skal behandles senest 5 virkedager etter at vi har mottatt den. Når returen er behandlet, sendes en bekreftelse per e-post.

Hvordan reklamerer jeg et produkt?

Send en e-post til vår kundeservice, med et bilde av varen du ønsker å reklamere på og en beskrivelse av hvordan produktet har blitt benyttet og hva som har inntruffet.

Når vi har mottatt informasjonen, kommer vi til å svare deg med hvordan vi går videre i saken.

Et produkt som returneres for reklamasjon skal være rengjort og fri for hundehår, leire og lignende. Om produktet ikke er rent når det kommer inn til oss, risikerer du at det returneres uten behandling.

Hva skjer med mitt gavekort/verdibevis/tilgodelapp/rabattkupong ved en retur?

Har du benyttet en rabattkode som du har fått etter et kjøp i forbindelse med en kampanje og returnerer som angret kjøp, kommer vi trekke fra rabattkodens verdi fra det refunderte beløpet. Rabattkoden sendes ikke ut på nytt, men anses forbrukt.

Har du derimot betalt for et gavekort, kommer vi lage et nytt til deg om du returnerer produktene. Det nye gavekortet sendes til deg på e-post.

Vis flere

Kontakt & Mine sider

Jeg finner ikke den informasjonen jeg trenger her - hvordan kontakter jeg dere?

Du kan kontakte oss både via mail info@outnorth.no og på telefon 22 83 86 00.

Hva er åpningstidene hos kundeservice?

Våre åpningstider på telefon er Mandag – Fredag 09:00-16:00.

Du kan alltid finne svar på vanlige spørsmål på vår FAQ-side.

Hvordan logger jeg meg inn på Mine sider?

Du logger inn på Mine sider via user-icon.png -ikonet øverst til høyre eller via "Logg inn" nederst til høyre på nettstedet.

Prøver du å opprette en ny konto, men får beskjed om at e-posten allerede er opptatt?
Da har du sannsynligvis opprettet en konto når du la inn en bestilling hos oss. Hvis du ikke valgte et passord for kontoen din, velger du "Glemt passord" og følger instruksjonene. 

Hvordan melder jeg med av nyhtesbrevet?

Nederst i alle våre nyhetsbrev finnes en link til "Avregistrering". Klikk inn på den og følg instruksjonene. 

Du kan også endre innstillingene dine via Mine sider.

Hvordan bekrefter jeg min konto?

Hvis du blir bedt om å bekrefte kontoen din når du vil logge på Mine sider, skal du ha mottatt en e-post fra oss.

Hvis du ikke finner e-postbekreftelsen, sjekk søppelposten og kontakt kundeservice om problemet forblir.

Hvordan melder jeg med av nyhtesbrevet?

Nederst i alle våre nyhetsbrev finnes en link til "Avregistrering". Klikk inn på den og følg instruksjonene. 

Du kan også endre innstillingene dine via Mine sider.

Vis flere

Covid-19

Kan jeg bestille fra dere i dag og forvente meg normal ordrehåndtering?

Nettbutikken vår er fortsatt åpen og vi sender daglig ut ordrer for å kunne levere varene dine så raskt som mulig.

Vi gjør alt vi kan for å levere så normalt som mulig. Om du har spørsmål til oss kan du sende en e-post til kundeservice på info@outnorth.no.

Kundeservice er bemannet som normalt. 

Hvordan påvirkes leveringstiden av situasjonen?

Vi gjør alt vi kan for å opprettholde de leveringstidene vi vanligvis tilbyr. Noen leveranser kan drøye noe lenger akkurat nå, men vi ser ingen større forsinkelser.

Les mer om leveranstider her.

Påvirkes returhåndteringen av situasjonen?

Ikke i vesentlig grad. Det kan ta litt lenger tid for at returene kommer frem til oss, men vi behandler returer som normalt.

Vanligvis håndterer vi returen din innen fem virkedager fra att den er hos oss. Når returen er bandlet får du en melding. 

Er det mullig å bestille hjemmeleveranse?

Du kan ikke velge hjemmeleveranse i kassen vår, men hvis du ønsker kan du endre fra servicepoint til hjemmeleveranse etter den er sendt fra oss.

Dette er gjør du direkte hos Bring, via App eller gjenom kontakt med Bring kundeservice. Dette kan medføre en ekstrakostnad som betales direkte til Bring.

Kommer dere til å sende bestillingen samme dato som sto på produktet mitt når jeg bestilte?

Akkurat nå er det vanskelig å forutse forsinkelser, siden hver bestilling kan påvirkes på ulike måter. Vi overvåker for øyeblikket våre innleveringer, lageret vårt sender ordrer daglig og fraktfirmaene gjør sitt ytterste for å kunne levere i tide. I flere ledd finnes det nye utfordringer og alle hjelper til med å løse dette på beste mulige måte.

Så fort en bestilling sendes, så mottar du en leveringsbekreftelse og sporingsinformasjon. Om en vare du har bestilt blir forsinket fra en av leverandørene våre, så meddeler vi deg så snart som mulig.

Om du vil vite statusen for bestillingen din etter at den har forlatt lageret vårt, så kan du kontrollere sporingen som du bør ha mottatt når bestillingen din ble sendt fra oss.

Hvilke tiltak vedtar Outnorth for å forhindre smittespredning?

Vi holder oss hele tiden oppdaterte på informasjonen rundt Covid-19 og Outnorth vedtar de tiltak som er nødvendig i henhold til retningslinjer og stor del i vårt personal jobber hjemmefra.

Vi har også innført ekstra rengjøring og hygieniske rutiner i tillegg til at vi løpende evaluerer hva vi kan gjøre for å bidra til å holde oss og våre medmennesker friske.

Har kundeservice åpent som vanlig?

Ja, vi er tilstede for å besvare spørsmål via telefon og e-post under våre normale arbeidstider. Du kan også finne svar på spørsmål i vår FAQ.

Finn informasjon om kundeservice her.

Jeg vil returnere en bestilling, men kan ikke besøke mitt nærmeste postombud - kan dere hjelpe meg?

Vi skal selvsagt gjøre det vi kan for å finne en løsning, kontakt vår kundservice via e-post på info@outnorth.no

Hva skjer om jeg ikke kan hente pakken min hos ombudet?

Har du ikke mullighet til å hente pakken din på utleveringsstedet kan du kontakte Bring og endre til hemleveranse.

Hvis du fortsatt ikke kan ta emot ordern kan du kontakte kundeservice på info@outnorth.no så hjelper vi deg.

Vis flere

Ønsker du komme i kontakt med oss?

Vår kundeservice hjelper deg gjerne med spørsmål du ikke finner svaret på selv.

E-post

Ønsker du kommer i kontakt med oss via e-post kan ta kontakt med oss på info@outnorth.no eller enkelt bruke kontaktskjemaet nedenfor.

Hvis spørsmålet ditt gjelder en bestilling du har hos oss må du huske på å inkludere ordrenummeret ditt i e-posten.

Telefon

Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!