FAQ

Sortiment & kampanjer

Jeg ønsker ytterligere informasjon om et produkt, hvor henvender jeg meg?

Du får mer enn gjerne kontakte vår kundeservice, både på info@outnorth.no eller på telefon 22 83 86 00.

Jeg lurer på størrelsen på et produkt jeg tenker å kjøpe - hva gjør jeg?

De aller fleste produkter, som det är forskjellige størrelser på, har en lenk som heter ”Størrelseguide” som ligger under de forskjellige størrelsevalgene.

Finner du ikke denne kan du kontakte kundeservice.

Vis flere

Kontakt & Mine sider

Sommertider på telefon 28/6 - 29/8

Vår kundeservice er på plass helle sommeren for å hjelpe deg med eventuelle spørsmål!

Telefontidene våre i sommer, f.o.m. 28. juni t.o.m. 29. august, er 

Mandag - Tirsdag kl. 10.00-15.00
Onsdag stengt
Torsdag - Fredag kl. 10.00-15.00

Telefonen er stengt for lunsj hver dag mellom 11:30-12:00.

Du når oss på tlf. 22 83 86 00.

Om du vil ha svar på spørsmål kan du lete blant svar på denne siden.

Det er selvsagt også mulig å kontakte vår kundeservice via e-post på info@outnorth.no.

Jeg finner ikke den informasjonen jeg trenger her - hvordan kontakter jeg dere?

Du kan kontakte oss både via mail info@outnorth.no og på telefon 22 83 86 00.

Hvordan logger jeg meg inn på Mine sider?

Du logger inn på Mine sider via user-icon.png -ikonet øverst til høyre eller via "Logg inn" nederst til høyre på nettstedet.

Prøver du å opprette en ny konto, men får beskjed om at e-posten allerede er opptatt?
Da har du sannsynligvis opprettet en konto når du la inn en bestilling hos oss. Hvis du ikke valgte et passord for kontoen din, velger du "Glemt passord" og følger instruksjonene. 

Hvordan melder jeg meg av nyhtesbrevet?

Nederst i alle våre nyhetsbrev finnes en link til "Avregistrering". Klikk inn på den og følg instruksjonene. 

Du kan også endre innstillingene dine via Mine sider.

Hvordan bekrefter jeg min konto?

Hvis du blir bedt om å bekrefte kontoen din når du vil logge på Mine sider, skal du ha mottatt en e-post fra oss.

Hvis du ikke finner e-postbekreftelsen, sjekk søppelposten og kontakt kundeservice om problemet forblir.

Vis flere

Retur & Reklamasjon

Jeg mangler min returfølgeseddel, hva gjør jeg?

Sammen med alle bestillinger, sender vi med en returfølgeseddel og en returfraktseddel. Vi beklager hvis dette ikke lå i pakken din.

Hvis du ikke har returfølgeseddeln som skal ligge i pakken, kan du laste den ned her.

Det gjør det lettere for oss når du bruke denne til alle typer returer. Returfølgeseddelen inneholder også informasjon om hvordan du returnerer.

Alternativt kan du skrive på et "vanlig" papir selv, men husk å oppgi ordrenummeret.

Mangler du også returfraktseddelen din som du skal feste på utsiden av pakken for kostnadsfri retur?
Kontakt kundeservice for å få en ny. Husk å oppgi ordrenummeret ditt når du kontakter kundeservice.

Koster det noe å returnere en vare?

Nei, du har frie returer hos Outnorth.no når du bruker returfraktseddelen som du fikk sammen med bestillingen din.

Om du ikke har returfraktseddelen går det bra å kontakte vår kundeservice for å få en ny via e-post eller vanlig post.

Hvordan gjør jeg for å angre/returnere et produkt?

Du får en returfraktseddel og en returfølgeseddel vedlagt i bestillingen.

Du fyller ut returfølgeseddelen, legger den og produktet/produktene i en eske, klistrer returfraktsedel på pakken og leverer den inn på postkontoret.

Hvis du ikke har din returfølgeseddel eller returfraktseddel så finner du informasjon her eller trykk på overskriften Retur & reklamasjon for å finne svar på flere vanlige spørsmål på temaet. 

Hvordan reklamerer jeg et produkt?

Send en e-post til vår kundeservice, med et bilde av varen du ønsker å reklamere på og en beskrivelse av hvordan produktet har blitt benyttet og hva som har inntruffet.

Når vi har mottatt informasjonen, kommer vi til å svare deg med hvordan vi går videre i saken.

Et produkt som returneres for reklamasjon skal være rengjort og fri for hundehår, leire og lignende. Om produktet ikke er rent når det kommer inn til oss, risikerer du at det returneres uten behandling.

Hvor lenge har jeg åpent kjøp?

Vi tilbyr totalt 30 dagers fri returrett, som består av 14 dagers angrerett og ytterligere 16 dagers utvidet åpent kjøp.* Dette beregnes fra den dagen du henter ut eller tar imot ordren din til du leverer forsendelsen i retur hos postombudet.

Mer informasjon om hvordan du returnerer finner du her.

*Utvidet åpent kjøp gjelder ikke bade-/undertøy. Utvidet åpent kjøp eller angrerett gjelder ikke spesialtilpassede varer, f.eks. ski som har borrede bindinger eller er steinslipte, eller bade- og undertøy som leveres i forseglet emballasje og du bryter forseglingen.

For mer informasjon kan se våre Salgsbetingelser.

Hvordan gjør jeg for å bytte et produkt?

Om du vil bytte et produkt legger du en ny bestilling på det du ønsker å bytte til.

Du returnerer produktet du ikke vil beholde gjennom å fylle i returfølgeseddelen og bruker den kostnadsfrie returfraktseddelen som du har fått sammen med ordren.

Dersom prisen har økt på bytteproduktet ditt, vennligst kontakt oss, så justerer vi den til samme pris som i ordren du har returnert.

Hva skjer med mitt gavekort/verdibevis/tilgodelapp/rabattkupong ved en retur?

Har du benyttet en rabattkode som du har fått etter et kjøp i forbindelse med en kampanje og returnerer som angret kjøp, kommer vi trekke fra rabattkodens verdi fra det refunderte beløpet. Rabattkoden sendes ikke ut på nytt, men anses forbrukt.

Har du derimot betalt for et gavekort, kommer vi lage et nytt til deg om du returnerer produktene. Det nye gavekortet sendes til deg på e-post.

Hvor lang tid tar en retur?

Vårt mål er at en retur skal behandles senest 5 virkedager etter at vi har mottatt den. Når returen er behandlet, sendes en bekreftelse per e-post.

Vis flere

Leveranse

Lengre leveringstider

I forbindelse med lagerflyttingen og bytte av forretningssystem har vi hatt litt tekniske utfordringer, der en liten del av bestillingene får lengre leveringstider enn beregnet akkurat nå.

Vil gjøre en endring i ordren din får du gjerne kontakte vår kundeservice på info@outnorth.no, så hjelper vi deg med bestillingen din. Ellers kommer vi sende bestillingen din så fort som mulig.

Vi jobber med å finne en løsning på dette så fort vi kan og takker for din forståelse!

Hva er leveringstiden deres?

Dersom vi har alle de produktene du har bestillt på lager, sendes bestillingen din i løpet av 3-5 virkedager. Dersom vi må bestille inn deler av ordren din fra leverandør, da sender vi bestillingen din til deg i løpet av 7-10 virkedager, alternativt den datoen som er oppgitt på produktsiden ved bestilling.

Tiden før leveranse fra vårt lager til deg er avhengig av hvor i landet du bor. Standardleveranse har beregnede leveringstider:

Sør-Norge: 3-5 virkedager

Nord-Norge (nord for sør-Troms): 6-7 virkedager.

Hvilke fraktalternativer finnes, og hva er kostnadene for frakt?

Vi sender alle pakker med standardleveranse til ditt nærmeste Bring postombud. Du har fri frakt på alle bestillinger over 999 kr.

For bestillinger med en lavere totalsum enn dette er fraktkostnaden 59 kr.

Hvordan kan jeg spore pakken min?

I forbindelse med at bestillingen din sendes fra vårt lager, vil du motta en leveringsbekreftelse som bekrefter att vi sendt din pakke.

Når transportøren mottat pakken seder de en E-post til deg med informasjon om sporing. 

Finnes det noen butikk/lager hvor jeg kan hente bestillingen min, slik at det går raskere?

Nei, vi driver kun med netthandel og har ingen fysiske butikker i Norge. Alle varer sendes fra vårt lager.

Hvor kan jeg hente ut pakken min?

Pakken din sendes til det hentestedet som du valgte når du bestilte.

Dersom du ikke valgte noe hentested, vil den bli sendt til nærmeste hentested for Bring, ut i fra adressen din.

Leverer dere utenfor Norge?

Ja, vi leverer til store deler av verden. Du kan velge det aktuelle markedet nederst på nettstedet.

Hvis det ønskede landet ikke eksisterer med sitt flagg, kan du i kassen på Outnorth.com se om vi leverer til ditt land. 

Bestillingen min er sendt fra dere, men jeg har ikke mottatt noen hentemelding fra Bring?

Du kan spore pakken din ved hjelp av sporingsinformasjonen du mottar etter at bestillingen har blitt sendt fra oss.

Hvis du ser på sporingen att den ligger på hentestedet, kan du hente ut pakken ved hjelp av legitimasjon og kollinummeret på pakken.

Kontakt vår kundeservice om pakken blir sen eller stoppet opp under transport.

Hvor lenge ligger pakken min på utleveringsstedet?

Pakken din ligger på utleveringsstedet i 2 uker. Etter dette blir den returnert til oss. Om du ikke henter ut pakken, da debiteres du 300 kr i gebyr for dette.

Ber dere om ekstra fraktkostnader etter at ordren er sendt?

Vi eller Bring legger ikke til ekstra kostnader etter at du har lagt ordren din. Fraktkostnadene (om det finnes noen) finner du i ordrebekreftelsen.

Om du har fått tekstmelding/e-post om at du må betale ekstra for å få pakken din, er dette vanligvis falskt. Dessverre så sirkulerer det av og til svindel-e-postmeldinger og tekstmeldinger, der avsenderen påstår at denne er transportør av pakken din. Klikk ikke på linker om du er usikker på hva de er

Min ordre har blitt skadet under leveransen - hva gjør jeg?

Du sier først og fremst ifra om dette når du henter ut pakken på postkontoret!

Det er også viktig at du tar et bilde av pakken og emballasjen, og at du kontakter vår kundeservice fortest mulig!

Vis flere

Betaling

Hvordan benytter jeg mitt gavekort/verdibevis/tilgodelapp/rabattkupong?

Når du kommer til kassen, lengst opp på siden, så står det "Legg til rabattkode". Klikk deretter på "Aktivere".

Om koden er gyldig, vil rabatten trekkes fra på produktet/bestillingen.

Er alle prisene på Outnorth.no inkludert moms, toll og avgifter?

Ja, alle priser på nettsiden vises inkl. Mva. og toll.

Totalkostnaden for ordren kommer frem i kassen og inkluderer ALLE gebyrer, porto og andre omkostninger forbundet med frakt, merverdiavgift og tollbehandling.

Hvilke betalingsmåter kan jeg velge?

Via Klarna kan du velge Kortbetaling, faktura, delbetaling eller betale direkte.

Hvis du ikke kan fullføre kjøpet med ønsket betalingsmåte, selv med det angitte personnummer, ber vi deg om å kontakte Klarna.

Når du ikke vil oppgi personnummer, vil du kun få alternativ kortbetaling.

Hvor sikkert er det å betale med kredittkort hos Outnorth?

Når du skriver inn kortnummeret ditt befinner du deg på en kryptert side. Transaksjonen gjennomføres i samarbeid med DIBS, som er nordens ledende betalingsløsning og er PCI-seritifisert.

DIBS er et børsnotert firma og bruker 3D Secure-koblingen, som er utviklet av VISA og Mastercard.

Outnorth er også SSL-sertifisert, slik at du som kunde kan kjenne deg trygg på at ingen uvedkommende får tilgang til informasjonen som du legger inn på vår nettside.

Hvor er fakturaen min?

Fakturaen din mailes til den e-postadressen du oppgav når du la bestillingen din.

Den aktiveres i forbindelse med at bestillingen din blir sendt fra vårt lager.

Du kan også se fakturaen din inne på din Klarna-konto.

Når debiteres mitt kort om jeg velger kortbetaling?

Når du legger inn bestillingen reserveres pengene på kortet ditt og blir siden trukket når vi sender bestillingen din til deg.

Jeg har et fakturaspørsmål, hva gjør jeg?

Dersom du har spørsmål vedrørende faktura, kontakt Klarna via deres telefon-app, eller logg deg inn på "Mine Sider" hos Klarna.

Du kan også chatte med dem eller ringe dem: Klarna kundeservice.

Kan jeg angi både en rabattkode og et gavekort/tilgodelapp ved betaling?

Naturligvis går det utmerket fint å angi både en rabattkode og et gavekort/tilgodelapp når du skal betale i kassen.

Angi og aktiver alltid én kode om gangen - først rabattkoden og klikk på "Aktivere". Det er derimot ikke mulig å legge til mer enn en rabattkode i samme bestilling, med mindre annet er oppgitt i rabattvilkårene.

Det samme gjelder også om du vil angi flere gavekort/tilgodelapper i en og samme bestilling - aktiver en kode om gangen.

Må jeg betale en faktura om jeg skal returnere et produkt ?

Nei, dersom du har valgt faktura, bør du rapportere returen til Klarna i deres app.

Fakturaen din vil da bli pauset, inntil vi har behandlet returen din.

Når returen er behandlet krediteres fakturaen og en ny oppdatert faktura sendes ut til deg.

Hvis du ikke har appen og ønsker å utsette forfallsdatoen eller administrere fakturaen din ber vi deg om å vennligst kontakte Klarna på tlf. 21 01 89 91 eller se på kundeservice-siden deres: Klarnas kundeservice.

Vis flere

Ordre

Kan jeg avbestille ordren?

Kontakt kundeservice på e-post eller telefon, så hjelper vi deg med dette, under forutsetning at bestillingen enda ikke er plukket, pakket eller sendt.

Er den sendt, må du hente ut pakken og returnere den til oss. Retuern er kostnadsfri og returdokument ligger i pakken. Dersom du ikke henter ut pakken du har bestillt, tilkommer det et gebyr på 300 kr.

Jeg har ikke fått noen ordrebekreftelse?

Det sendes alltid en ordrebekreftelse til den e-postadressen du oppgav ved bestillingen.

Dersom du ikke har mottatt en e-post, så har ikke bestillingen gått i gjennom, eller så har du oppgit feil e-postadresse.

Sjekk gjerne søppelmail osv. om e-posten kan ha havnet der.

Kontakt gjerne kundeservice om du kjenner deg usikker.

Hvorfor fungerer ikke rabattkoden min?

Kontroller om rabattkoden din er gyldig for kjøpet du ønsker å gjøre.

Du kan for eksempel sjekke om koden fortsatt er gyldig og om den gjelder for samtlige produkter/varemerker i bestillingen.

Dersom alt ser korrekt ut, i forhold til villkårene for rabattkoden, kan du gjerne kontakte vår kundeservice.

Kan jeg endre bestillingen min etter at jeg har fått ordrebekreftelse?

Endringer i din order er mulig hvis ordren ikke har kommet for langt i pakkeprosessen vår. 

Å fjerne et eller flere produkt(er), alternativt endre farge eller størrelse på produkt(er), kan være mulig. Kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Det er dessverre ikke mulig å legge til produkter til bestillingen din. Du kan legge inn en ny bestilling med bare det nye produktet eller kontakte vår kundeservice og be oss om å kansellere den opprinnelige ordren. Du kan deretter legge inn en ny, fullstendig bestilling.

Kontakt kundeservice så hjelper vi deg om mulig. 

Kan jeg la være å hente ut bestillingen min?

Dersom du angrer kjøpet, bør du hente ut pakken og returnere den til oss med returdokumentene som kommer med i pakken.

Dersom du ikke henter ut pakken du har bestillt, tilkommer det et gebyr på 300 kr.

Jeg har oppgitt feil e-postadresse. Hvordan løser vi det?

Send en e-post til vår kundeservice med informasjon om hvilken konto eller order det gjelder så hjelper vi deg. 

Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Selvsagt kan du det! Du finner våre gavekort ved å besøke produktet Gavekort, der du selv velger beløp, mottakernavn og en personlig melding til mottakeren.

Du kan også søke etter "gavekort" i søkefeltet for produkter.

Vis flere

Lagerflytting

Lengre leveringstider

I forbindelse med lagerflyttingen og bytte av forretningssystem har vi hatt litt tekniske utfordringer, der en liten del av bestillingene får lengre leveringstider enn beregnet akkurat nå.

Vil gjøre en endring i ordren din får du gjerne kontakte vår kundeservice på info@outnorth.no, så hjelper vi deg med bestillingen din. Ellers kommer vi sende bestillingen din så fort som mulig.

Vi jobber med å finne en løsning på dette så fort vi kan og takker for din forståelse!

Svartider hos vår kundeservice

På grunn av en rekke forsinkede leveringer har vi fått inn flere e-poster og telefonsamtaler enn normalt til kundservice.

Dette betyr at vi har noe lengre svartider enn vi skulle ønsket akkurat nå og det kan ta opptil et par dager før du får svar på e-posten din.

Våre nåværende telefontider er: 
Mandag - tisdag 10.00 - 15.00
Onsdag stengt
Torsdag - fredag 10.00 - 15.00

Telefonen er stengt for lunsj hver dag mellom 11.30 - 12.00.

Vi jobber så raskt vi kan og takker for din tålmodighet!

Påvirker flyttingen håndteringen av returer/klager?

Akkurat nå har vi forsinkelser i retur- og reklamasjonshåndteringen, men vi jobber steinhardt for at alle returer skal registreres og at alle reklamasjoner skal håndteres så raskt som mulig.

Har du valgt Klarna faktura som betalingsmetode, så vet du vel at du kan rapportere om en retur til Klarna for å pause fakturaen din. Dette gjør du direkte via Klarna.

Jeg har sendt en retur til den gamle adressen. Hva skjer med den?

Leveranser som havner på vårt gamle lager, blir automatisk sendt videre til det nye lageret i Göteborg. I disse tilfellene må man imidlertid forvente litt lengre behandlingstid.

Vis flere

Covid-19

Hvordan påvirkes leveringstiden av situasjonen?

Vi gjør alt vi kan for å opprettholde de leveringstidene vi vanligvis tilbyr. Noen leveranser kan drøye noe lenger akkurat nå, men vi ser ingen større forsinkelser.

Les mer om leveranstider her.

Har kundeservice åpent som vanlig?

Ja, vi er tilstede for å besvare spørsmål via telefon og e-post under våre normale arbeidstider. Du kan også finne svar på spørsmål i vår FAQ.

Finn informasjon om kundeservice her.

Jeg vil returnere en bestilling, men kan ikke besøke mitt nærmeste postombud - kan dere hjelpe meg?

Vi skal selvsagt gjøre det vi kan for å finne en løsning, kontakt vår kundservice via e-post på info@outnorth.no

Kan jeg bestille fra dere i dag og forvente meg normal ordrehåndtering?

Nettbutikken vår er fortsatt åpen og vi sender daglig ut ordrer for å kunne levere varene dine så raskt som mulig.

Vi gjør alt vi kan for å levere så normalt som mulig. Om du har spørsmål til oss kan du sende en e-post til kundeservice på info@outnorth.no.

Kundeservice er bemannet som normalt. 

Kommer dere til å sende bestillingen samme dato som sto på produktet mitt når jeg bestilte?

Akkurat nå er det vanskelig å forutse forsinkelser, siden hver bestilling kan påvirkes på ulike måter. Vi overvåker for øyeblikket våre innleveringer, lageret vårt sender ordrer daglig og fraktfirmaene gjør sitt ytterste for å kunne levere i tide. I flere ledd finnes det nye utfordringer og alle hjelper til med å løse dette på beste mulige måte.

Så fort en bestilling sendes, så mottar du en leveringsbekreftelse og sporingsinformasjon. Om en vare du har bestilt blir forsinket fra en av leverandørene våre, så meddeler vi deg så snart som mulig.

Om du vil vite statusen for bestillingen din etter at den har forlatt lageret vårt, så kan du kontrollere sporingen som du bør ha mottatt når bestillingen din ble sendt fra oss.

Hva skjer om jeg ikke kan hente pakken min hos ombudet?

Har du ikke mullighet til å hente pakken din på utleveringsstedet kan du kontakte Bring og endre til hemleveranse.

Hvis du fortsatt ikke kan ta emot ordern kan du kontakte kundeservice på info@outnorth.no så hjelper vi deg.

Er det mullig å bestille hjemmeleveranse?

Du kan ikke velge hjemmeleveranse i kassen vår, men hvis du ønsker kan du endre fra servicepoint til hjemmeleveranse etter den er sendt fra oss.

Dette er gjør du direkte hos Bring, via App eller gjenom kontakt med Bring kundeservice. Dette kan medføre en ekstrakostnad som betales direkte til Bring.

Hvilke tiltak vedtar Outnorth for å forhindre smittespredning?

Vi holder oss hele tiden oppdaterte på informasjonen rundt Covid-19 og Outnorth vedtar de tiltak som er nødvendig i henhold til retningslinjer og stor del i vårt personal jobber hjemmefra.

Vi har også innført ekstra rengjøring og hygieniske rutiner i tillegg til at vi løpende evaluerer hva vi kan gjøre for å bidra til å holde oss og våre medmennesker friske.

Påvirkes returhåndteringen av situasjonen?

Ikke i vesentlig grad. Det kan ta litt lenger tid for at returene kommer frem til oss, men vi behandler returer som normalt.

Vanligvis håndterer vi returen din innen fem virkedager fra att den er hos oss. Når returen er bandlet får du en melding. 

Vis flere

Ønsker du komme i kontakt med oss?

Vår kundeservice hjelper deg gjerne med spørsmål du ikke finner svaret på selv.

E-post

Ønsker du kommer i kontakt med oss via e-post kan ta kontakt med oss på info@outnorth.no eller enkelt bruke kontaktskjemaet nedenfor.

Hvis spørsmålet ditt gjelder en bestilling du har hos oss må du huske på å inkludere ordrenummeret ditt i e-posten.

Telefon

  • Ring 22 83 86 00

  • Åpningstider i sommer
    Mandag - Fredag 10.00 - 15.00
    Telefonen er stengt for lunsj hver dag mellom 11.30 - 12.00
Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!