Abisko Endurance 2 - ID: A023239

FjällrävenAbisko Endurance 2

Mer info

Mer om Abisko Endurance 2 fra Fjällräven

Lett og stabilt tunneltelt med full høyde i innerteltet og ekstra stort fortelt. Enkelt å slå opp, med god ventilasjon og praktiske funksjoner. Romslig og stabilt helårs tunneltelt med full høyde i innerteltet og ekstra stort fortelt. Dette gjør teltlivet komfortabelt og gjør det lettere å tilbringe lange regnværsdager inne i teltet. Perfekt for dem som ønsker et telt med lav vekt, men som likevel er sterkt og pålitelig til helårsbruk under alle forhold unntatt de mest ekstreme.
Forteltet har god plass til matlaging og oppbevaring av utstyr. Inngangen er på siden og gjør det enkelt å utnytte plassen godt. Det er en klessnor i forteltet og innerteltet, der det også er praktiske nettinglommer til små gjenstander. 
Innerteltet og ytterteltet slås opp samlet. Stangkanalene er fargekodet og store nok for doble teltstenger (tilbehør) under tøffe forhold. Store, godt plasserte ventiler gir førsteklasses luftsirkulasjon. Alle åpninger er dekket av finmasket netting som holder ute selv de aller minste, knapt synlige insektene. Når det er varmt, kan døren festes i halvåpen stilling – glidelåsen har en automatisk låsefunksjon som gjør at vinden ikke kan tvinge den til å "krype" – for ekstra luftsirkulasjon uten at regnet slipper inn i innerteltet. Festepunkter for utstyrsloft (tilbehør) i innerteltet.
Ytterteltet er sydd i Fjällrävens nye tekniske TripleRip-nylon, og en innovativ konstruksjon som kombinerer to ulike materialvekter – 20 denier øverst og 40 denier nederst der slitasjen er mest intens – gir førsteklasses styrke til tross for den lave vekten. Som alle Fjällrävens telt er Abisko Endurance 2 produsert helt uten PVC-plast og giftige flammehemmere, og impregneringen er fluorkarbonfri.
Egenskaper for Abisko Endurance 2:
Beregnet på antall personer: 2 stk
Totalvekt: 2550 g
Vannsøyler, ytterduk: 3000 mm
Vannsøyler, gulv: 6000 mm
Dimensjon utvendig LxBxH: 420x155x105 cm
Innertelt mål: 225 x 125 x 105 cm
Pakkmål ca. (lengde x bredde x høyde): 39 x 18 cm
Mål fortelt, max (lengde x bredde x høyde): 185 x 155 x 105 cm
Antall innganger: 1
Antall fortelt: 1
Antall teltstenger: 3 st
Ytterteltduk: Nylon
Tykkelse ytterteltduk: 20 D
Overflate ytterteltduk: Silikon
Gulvduk: Nylon
Tykkelse gulvduk: 40 D
Overflate gulvduk: Polyuretan
Innerteltduk: Nylon/Polyamid
Tykkelse innerteltduk: 15 D
Fra Fjällrävens spede begynnelse i 1960, så har Fjällräven ekspandert til alle verdenshjørner med sine Kånken og Kånken Mini klassikere, i tillegg til telt, soveposer, ryggsekker og klær. Fjällräven er et sterkt og solid svensk varemerke innen klassisk friluftsbekledning for tur, fiske og jakt. Fjällräven er kanskje det mest kjente varemerket av alle de skandinaviske friluftsmerkene. I dag er mange av Fjällrävens produkter ekte klassikere. I Sverige vet i det minste alle hva en Fjällräven-bukse er og ingen ryggsekk har solgt mer i Sverige enn Kånken. Det som kjennetegner mange av produktene fra Fjällräven, er at de har blitt noe man kan kalle "generasjonsprodukter". Dette er fordi de har en fantastisk slitestyrke. Her har det unike materialet G1000 spilt en stor rolle. Det ble opprinnelig utviklet som en teltduk, men har gjennom årene vært ryggraden innen Fjällrävens produksjon. Ettersom produktene holder så lenge, så bidrar det faktisk til at miljøbelastningen reduseres, noe vi synes er veldig bra.

Mer fra Fjällräven

Vis alle Tunneltelt

  • Miljø og etikk

    Blank

    "Vi er et lite firma i forhold til mange andre, men alle i selskapet jobber med miljøet. Vi jobber stadig med å bli bedre med støtte fra forskningen. Vi vil stå for det vi gjør og at alle skal kunne være stolte over at de bruker Fjällrävens produkter."


    Aiko Bode, Chief Sustainability Officer, Fjällräven

    Miljø: Fjällräven har en agenda for holdbarhet der materialvalg, kjemikalier, vann og konsumpsjon er noen av de viktigste punktene. Strategier med en agenda for holdbarhet. Men det absolutt viktigste spørsmålet er å redusere bruken av kjemikalier, noe som skjer i samarbeid med Greenpeace. Å konsumere mindre er én måte å være snill mot miljøet på. Fjällrävens mål er å gjøre produkter som holder lenger enn en generasjon og å bli et av de beste friluftsmerkene på holdbarhet her på jorden.

    Gjenvinning: Fjällräven holder på å ta frem ulike metider for at kunder skal kunne levere inn gamle og utslitte G1000-produkter, som så blir til nye G1000-produkter med samme høye kvalitet som det opprinnelige produktet.

    Dyr: Det viktigste spørsmålet er dun og at fuglene ikke skal lide. Fjällräven aksepterer ikke plukking av levende gjess, men bruker kun dun av høy kvalitet som kommer fra kontraherte gårder, der gjessene blir til mat. Dunprosessen fikk i løpet av 2010 en hedersomtale for at det var god kontroll. Fjällräven bruker bare fuskepelsen Arctic Fur i plaggene sine. Dyreholdet og dyrevelferden er et viktig punkt for Fjällräven, som bruker et av de dyrene de vil redde, en fjellrev, som logoen sin. Bevaringen av arten er viktig og Fjällräven støtter forskningen og ser hele tiden etter måter å hjelpe og bevare fjellrevstammen. All merinoull er mulesingfri.

    Etikk: Har en Code of Conduct. Sosial agenda med rettferdighet for arbeiderne. Fastsatt minstelønn.
Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!