Rette rygger er lykkelige rygger! Kånken ble til så tidlig som i 1978 som et bidrag til å forebygge ryggproblemer blant svenske skolebarn, og den ble raskt et vanlig syn i barnehager og friluftsskoler over hele landet. I dag, 35 år senere, har Kånken rettet opp millioner av rygger verden over og har blitt et av Fjällrävens mest etterspurte produkter.
Den klassiske ryggsekken egner seg like godt for turen til og fra skolen eller jobben som til vandreturer og reiser. Materialet er et slitesterkt, lett Vinylon F-stoff som tåler skitt og fuktighet. Det romslige hovedrommet har en stor åpning med glidelås som gjør det enkelt å pakke og ta ut ting. Sekken har to flate sidelommer og en glidelåslomme i front, perfekt for alle småtingene du vil ha lett tilgjengelig. Det medfølgende sitteunderlaget i PE-skum oppbevares i den innvendige baklommen, der det hindrer innholdet i ryggsekken i å stikke deg i ryggen – og det er alltid tilgjengelig når du trenger en pust i bakken og vil sette deg nedpå, uansett hvor du er. Bæresystemet er enkelt, men praktisk og består av håndtak på toppen og smale, justerbare skulderremmer. Logoen på fronten er i refleksmateriale. Sekken har også en adresseetikett i hovedrommet.
Populær ryggsekk i slitesterkt Vinylon F materiale
Kan brukes som ryggsekk eller som bag via konverterbare stropper
Avtakbart sitteunderlag, reflekterende logo
Etikett for navn og adresse på innsiden av sekken
Egenskaper for Kånken:
Bærekraft:
Fluorkarbonfri impregnering
Kjønn:
Unisex
Pakkevolum:
16 L
Vekt:
300 g
Yttermål cirka (b x d x h):
27 x 13 x 38 cm
Hoftebelte:
Nei
Avtakbart hoftebelte:
Nei
Brystrem:
Nei
Justerbar rygglengde:
Nei
Tilrettelagt for væskesystem:
Nei
Væskesystem inkludert:
Nei
Toppåpning:
Glidelås
Frontåpning:
Ja
Bunnåpning:
Nei
Laptoplomme:
Nei
Organizer:
Nei
Integrert regntrekk:
Nei
Topplokk:
Nei
Fra Fjällrävens spede begynnelse i 1960, så har Fjällräven ekspandert til alle verdenshjørner med sine Kånken og Kånken Mini klassikere, i tillegg til telt, soveposer, ryggsekker og klær. Fjällräven er et sterkt og solid svensk varemerke innen klassisk friluftsbekledning for tur, fiske og jakt.
"Vi er et lite firma i forhold til mange andre, men alle i selskapet jobber med miljøet. Vi jobber stadig med å bli bedre med støtte fra forskningen. Vi vil stå for det vi gjør og at alle skal kunne være stolte over at de bruker Fjällrävens produkter."
Miljø: Fjällräven har en agenda for holdbarhet der materialvalg, kjemikalier, vann og konsumpsjon er noen av de viktigste punktene. Strategier med en agenda for holdbarhet. Men det absolutt viktigste spørsmålet er å redusere bruken av kjemikalier, noe som skjer i samarbeid med Greenpeace. Å konsumere mindre er én måte å være snill mot miljøet på. Fjällrävens mål er å gjøre produkter som holder lenger enn en generasjon og å bli et av de beste friluftsmerkene på holdbarhet her på jorden.
Gjenvinning: Fjällräven holder på å ta frem ulike metider for at kunder skal kunne levere inn gamle og utslitte G1000-produkter, som så blir til nye G1000-produkter med samme høye kvalitet som det opprinnelige produktet.
Dyr: Det viktigste spørsmålet er dun og at fuglene ikke skal lide. Fjällräven aksepterer ikke plukking av levende gjess, men bruker kun dun av høy kvalitet som kommer fra kontraherte gårder, der gjessene blir til mat. Dunprosessen fikk i løpet av 2010 en hedersomtale for at det var god kontroll. Fjällräven bruker bare fuskepelsen Arctic Fur i plaggene sine. Dyreholdet og dyrevelferden er et viktig punkt for Fjällräven, som bruker et av de dyrene de vil redde, en fjellrev, som logoen sin. Bevaringen av arten er viktig og Fjällräven støtter forskningen og ser hele tiden etter måter å hjelpe og bevare fjellrevstammen. All merinoull er mulesingfri.
Etikk: Har en Code of Conduct. Sosial agenda med rettferdighet for arbeiderne. Fastsatt minstelønn.
Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!