Kånken No. 2 Black - ID: A026517

FjällrävenKånken No. 2 Black

Mer info

Mer om Kånken No. 2 Black fra Fjällräven

Ryggsekken Kånken i holdbar G-1000 HeavyDuty med håndtak og detaljer i skinn. Stor hovedlomme, lomme foran og polstret sitteunderlag.
Rette rygger er friske rygger! Kånken ble lansert i 1978 for å bidra til å forebygge ryggproblemer hos svenske skolebarn. Nå, mer enn 35 år senere, har Kånken rettet opp millioner av rygger og blitt et av Fjällrävens mest populære produkter, elsket av generasjoner av brukere.
Kånken No. 2 er fremstilt av holdbar, dobbeltvokset G-1000 HeavyDuty med en innvendig baklomme i G-1000 Lite. Akkurat som forløperen er den en holdbar hverdagsryggsekk, like praktisk å bruke på vei til skolen eller jobben som på utflukter eller reiser.
Hovedrommet har en romslig åpning som gjør det enkelt å pakke og ta ut ting. Baklommen inneholder et polstret sitteunderlag i G-1000 HeavyDuty, så en behagelig hvil er aldri langt unna. To åpne sidelommer og en glidelåslomme foran. Detaljer og håndtak av skinn, skulderremmer i tekstil.
Impregneringen kan på en enkel måte forsterkes med Greenland Wax, noe som også øker holdbarheten ytterligere.

G-1000 HeavyDuty: 65% polyester, 35% cotton
Egenskaper for Kånken No. 2 Black:
Bærekraft: Fluorkarbonfri impregnering
Pakkevolum: 16 L
Vekt: 550 g
Yttermål cirka (b x d x h): 27 x 13 x 38 cm
Hoftebelte: Nei
Avtakbart hoftebelte: Nei
Brystrem: Nei
Justerbar rygglengde: Nei
Tilrettelagt for væskesystem: Nei
Toppåpning: Glidelås
Laptoplomme: Nei
Organizer: Nei
Integrert regntrekk: Nei
Fra Fjällrävens spede begynnelse i 1960, så har Fjällräven ekspandert til alle verdenshjørner med sine Kånken og Kånken Mini klassikere, i tillegg til telt, soveposer, ryggsekker og klær. Fjällräven er et sterkt og solid svensk varemerke innen klassisk friluftsbekledning for tur, fiske og jakt.

Mer fra Fjällräven

Vis alle Hverdagsryggsekker

  • Miljø og etikk

    Blank

    "Vi er et lite firma i forhold til mange andre, men alle i selskapet jobber med miljøet. Vi jobber stadig med å bli bedre med støtte fra forskningen. Vi vil stå for det vi gjør og at alle skal kunne være stolte over at de bruker Fjällrävens produkter."


    Aiko Bode, Chief Sustainability Officer, Fjällräven

    Miljø: Fjällräven har en agenda for holdbarhet der materialvalg, kjemikalier, vann og konsumpsjon er noen av de viktigste punktene. Strategier med en agenda for holdbarhet. Men det absolutt viktigste spørsmålet er å redusere bruken av kjemikalier, noe som skjer i samarbeid med Greenpeace. Å konsumere mindre er én måte å være snill mot miljøet på. Fjällrävens mål er å gjøre produkter som holder lenger enn en generasjon og å bli et av de beste friluftsmerkene på holdbarhet her på jorden.

    Gjenvinning: Fjällräven holder på å ta frem ulike metider for at kunder skal kunne levere inn gamle og utslitte G1000-produkter, som så blir til nye G1000-produkter med samme høye kvalitet som det opprinnelige produktet.

    Dyr: Det viktigste spørsmålet er dun og at fuglene ikke skal lide. Fjällräven aksepterer ikke plukking av levende gjess, men bruker kun dun av høy kvalitet som kommer fra kontraherte gårder, der gjessene blir til mat. Dunprosessen fikk i løpet av 2010 en hedersomtale for at det var god kontroll. Fjällräven bruker bare fuskepelsen Arctic Fur i plaggene sine. Dyreholdet og dyrevelferden er et viktig punkt for Fjällräven, som bruker et av de dyrene de vil redde, en fjellrev, som logoen sin. Bevaringen av arten er viktig og Fjällräven støtter forskningen og ser hele tiden etter måter å hjelpe og bevare fjellrevstammen. All merinoull er mulesingfri.

    Etikk: Har en Code of Conduct. Sosial agenda med rettferdighet for arbeiderne. Fastsatt minstelønn.
Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!