FjällrävenÖvik Key Ring

Mer info

Mer om Övik Key Ring fra Fjällräven

Övik Key Ring fra Fjällräven er til å oppebevare verdisaker i for alle som passer til dine fritidsaktiviteter.
Egenskaper for Övik Key Ring:
Totalvekt: 10 g
Vekt: 10 g
Fra Fjällrävens spede begynnelse i 1960, så har Fjällräven ekspandert til alle verdenshjørner med sine Kånkan og Kånken mini klassikere, i tillegg til Telt, soveposer, sekker og klær. Fjällräven er en sterkt og solid svensk varemerke innen klassisk friluftsbekledning for tur, fiske og jakt. Fjällräven er kanskje det mest kjente varemerket av alle de skandinaviske friluftsmerkene. I dag er mange av Fjällrävens produkter ekte klassikere. I Sverige vet i det minste alle hva en Fjällräven-bukse er, og ingen ryggsekk har solgt mer i Sverige enn Kånken. Det som kjennetegner mange av produktene fra Fjällräven, er at de har blitt noe man kan kalle "generasjonsprodukter". Dette er fordi de har en fantastisk slitestyrke. Her har det unike materialet G1000 spilt en stor rolle. Det ble opprinnelig utviklet som en teltduk, men har gjennom årene vært ryggraden innen Fjällrävens produksjon. Ettersom produktene holder så lenge, så bidrar det faktisk til at miljøbelastningen reduseres, noe vi synes er veldig bra.

Mer fra Fjällräven

Vis alle Lommebok & Pengebelte

  • Miljø og etikk

    Blank

    "Vi er et lite firma i forhold til mange andre, men alle i selskapet jobber med miljøet. Vi jobber stadig med å bli bedre med støtte fra forskningen. Vi vil stå for det vi gjør og at alle skal kunne være stolte over at de bruker Fjällrävens produkter."


    Aiko Bode, Chief Sustainability Officer, Fjällräven

    Miljø: Fjällräven har en agenda for holdbarhet der materialvalg, kjemikalier, vann og konsumpsjon er noen av de viktigste punktene. Strategier med en agenda for holdbarhet. Men det absolutt viktigste spørsmålet er å redusere bruken av kjemikalier, noe som skjer i samarbeid med Greenpeace. Å konsumere mindre er én måte å være snill mot miljøet på. Fjällrävens mål er å gjøre produkter som holder lenger enn en generasjon og å bli et av de beste friluftsmerkene på holdbarhet her på jorden.

    Gjenvinning: Fjällräven holder på å ta frem ulike metider for at kunder skal kunne levere inn gamle og utslitte G1000-produkter, som så blir til nye G1000-produkter med samme høye kvalitet som det opprinnelige produktet.

    Dyr: Det viktigste spørsmålet er dun og at fuglene ikke skal lide. Fjällräven aksepterer ikke plukking av levende gjess, men bruker kun dun av høy kvalitet som kommer fra kontraherte gårder, der gjessene blir til mat. Dunprosessen fikk i løpet av 2010 en hedersomtale for at det var god kontroll. Fjällräven bruker bare fuskepelsen Arctic Fur i plaggene sine. Dyreholdet og dyrevelferden er et viktig punkt for Fjällräven, som bruker et av de dyrene de vil redde, en fjellrev, som logoen sin. Bevaringen av arten er viktig og Fjällräven støtter forskningen og ser hele tiden etter måter å hjelpe og bevare fjellrevstammen. All merinoull er mulesingfri.

    Etikk: Har en Code of Conduct. Sosial agenda med rettferdighet for arbeiderne. Fastsatt minstelønn.
Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!