Women's Singi Down Jacket - ID: A026556

FjällrävenWomen's Singi Down Jacket

Størrelseguide Mer info

Mer om Women's Singi Down Jacket fra Fjällräven

Varm og slitesterk dunjakke i G-1000 med tradisjonell, lang passform. Stormhette med kant av syntetisk pels og mange praktiske lommer. Varm og slitesterk dunjakke til de virkelig kalde vinterdagene. En klassisk, lang modell med yttermateriale i holdbart G-1000 og ekstra slitesterkt G-1000 HeavyDuty over skuldrene og setet. Fyllet er sporbar dun av høy kvalitet, som er forsterket med syntetisk fyll over skuldrene og på albuene for ekstra holdbarhet mot vær og slitasje. Perfekt for vinteraktiviteter med lav intensitet i skarpt vintervær, når ingenting skal få hindre deg i å gå ut. Snittet er feminint og romslig på en og samme tid, så det er nok av plass til isolerende lag under.
Det er en romslig og justerbar hette med avtakbar kant av syntetisk pels, som gir ekstra beskyttelse mot snøføyke. Glidelåsen er toveis og dekket av en bred beskyttende klaff. To store, vertikale brystlommer med glidelås gir rask tilgang til små gjenstander. I tillegg er det to lommer med toppåpning lenger nede pluss en innerlomme med glidelås. Det er snøring i midjen og nederkanten, mens mansjettene justeres med borrelås.

Outer Material: G-1000 Original: 65% polyester, 35% cotton
Lining: 100% polyamide
Filling: 80% goose down, 20% feather
Egenskaper for Women's Singi Down Jacket :
Fillpower: 500 cubicinches per ounce
Vekt: 1420 g
Hette: Fast
Antall lommer: 5 stk
Prosent dun: 80 %
Prosent fjær: 20 %
Fra Fjällrävens spede begynnelse i 1960, så har Fjällräven ekspandert til alle verdenshjørner med sine Kånken og Kånken Mini klassikere, i tillegg til telt, soveposer, ryggsekker og klær. Fjällräven er et sterkt og solid svensk varemerke innen klassisk friluftsbekledning for tur, fiske og jakt. Fjällräven er kanskje det mest kjente varemerket av alle de skandinaviske friluftsmerkene. I dag er mange av Fjällrävens produkter ekte klassikere. I Sverige vet i det minste alle hva en Fjällräven-bukse er og ingen ryggsekk har solgt mer i Sverige enn Kånken. Det som kjennetegner mange av produktene fra Fjällräven, er at de har blitt noe man kan kalle "generasjonsprodukter". Dette er fordi de har en fantastisk slitestyrke. Her har det unike materialet G1000 spilt en stor rolle. Det ble opprinnelig utviklet som en teltduk, men har gjennom årene vært ryggraden innen Fjällrävens produksjon. Ettersom produktene holder så lenge, så bidrar det faktisk til at miljøbelastningen reduseres, noe vi synes er veldig bra.

Mer fra Fjällräven

Vis alle Parkas & Kåper

  • Miljø og etikk

    Blank

    "Vi er et lite firma i forhold til mange andre, men alle i selskapet jobber med miljøet. Vi jobber stadig med å bli bedre med støtte fra forskningen. Vi vil stå for det vi gjør og at alle skal kunne være stolte over at de bruker Fjällrävens produkter."


    Aiko Bode, Chief Sustainability Officer, Fjällräven

    Miljø: Fjällräven har en agenda for holdbarhet der materialvalg, kjemikalier, vann og konsumpsjon er noen av de viktigste punktene. Strategier med en agenda for holdbarhet. Men det absolutt viktigste spørsmålet er å redusere bruken av kjemikalier, noe som skjer i samarbeid med Greenpeace. Å konsumere mindre er én måte å være snill mot miljøet på. Fjällrävens mål er å gjøre produkter som holder lenger enn en generasjon og å bli et av de beste friluftsmerkene på holdbarhet her på jorden.

    Gjenvinning: Fjällräven holder på å ta frem ulike metider for at kunder skal kunne levere inn gamle og utslitte G1000-produkter, som så blir til nye G1000-produkter med samme høye kvalitet som det opprinnelige produktet.

    Dyr: Det viktigste spørsmålet er dun og at fuglene ikke skal lide. Fjällräven aksepterer ikke plukking av levende gjess, men bruker kun dun av høy kvalitet som kommer fra kontraherte gårder, der gjessene blir til mat. Dunprosessen fikk i løpet av 2010 en hedersomtale for at det var god kontroll. Fjällräven bruker bare fuskepelsen Arctic Fur i plaggene sine. Dyreholdet og dyrevelferden er et viktig punkt for Fjällräven, som bruker et av de dyrene de vil redde, en fjellrev, som logoen sin. Bevaringen av arten er viktig og Fjällräven støtter forskningen og ser hele tiden etter måter å hjelpe og bevare fjellrevstammen. All merinoull er mulesingfri.

    Etikk: Har en Code of Conduct. Sosial agenda med rettferdighet for arbeiderne. Fastsatt minstelønn.
Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!