Haglöfs tight Medium - Den nye generasjonen av Tight Medium fra Haglöfs kombinerer resirkulerte materialer med en særegen, ikonisk design. Front- og sidepaneler i dråpeform gir et lavt tyngdepunkt, noe som gjør den ideell for all slags aktivitet, og – slik navnet tilsier – sitter den tett inntil ryggen takket være de formsydde remmene og det ergonomisk formede ryggpanelet. Utstyrt med ekstra bærepunkter og smarte funksjoner.
100 % resirkulert hovedstoff, værbestandig og svært slitesterkt
Dråpeformet front- og sidepanel til et lavt tyngdepunkt
Anatomisk formede skulderremmer
Én innerlomme med glidelås
Lett tilgjengelig frontlomme med glidelås
Avtakbart isøksfeste
Reflekterende logoer for bedre synlighet
Remmer for sidekompresjon for å sikre internt innhold
Justerbart midjebelte, avtagbart
Justerbar brystbelte for økt komfort når du går
Topphåndtak som er lett å gripe
Nøkkelholder
Fluorkarbonfrie DWR-behandlede overflater: avviser vann og smuss
Egenskaper for Tight Medium:
Bærekraft:
bluesign
Laget i:
Vietnam
Kjønn:
Unisex
Vanntett:
Nei
Vannavvisende:
Ja
Pakkevolum:
20 L
Vekt:
525 g
Brystrem:
Ja
Justerbar rygglengde:
Nei
Toppåpning:
Glidelås
Laptoplomme:
Nei
Integrert regntrekk:
Nei
Haglöfs grunnlegger Wiktor Haglöf vokste opp omgitt av fantastisk nordisk natur. Men det bistre været gjorde det ofte vanskelig å nyte det å være utendørs. Det var derfor han allerede i 1914 laget sin første ryggsekk – for å gjøre livet utendørs litt behageligere. I dag er det selskapet han en gang grunnla et av verdens ledende varemerker innen fritidsklær, sko og ryggsekker, produkter som inspirerer til å være ute, uansett vær.
"Haglöfs arbeider med ‘long-lasting function’-produkter i rak motsetning til ’fast fashion’. Vårt mål er alltid å lage det beste og minst miljøbelastende produktet ved å redusere ressursforbruket, arbeide for lang levetid på produktet, arbeide for anstendige arbeidsvilkår og velge bort skadelige kjemikalier. Vi guides av SDGs globale mål for bærekraftig utvikling”
Eva Mullins, Sustainability Manager, Haglöfs
Miljø: Produkter med større bevissthet om bærekraft merkes med "Take Care" for å gjøre det lett for forbrukerne å finne de enda mer bærekraftige alternativene. Målet er at 90% av alle produkter fra Haglöfs skal være Take Care-produkter innen år 2020; noe som innebærer at de er produsert med bluesign®-godkjente materialer, av gjenvunnet eller biobasert råvare eller fremstilt med organisk bomull eller lær med mindre miljøbelastning fra Leather Working Group. For tiden er størstedelen av produktene Take Care-produkter.
Haglöfs arbeider aktivt med miljøspørsmål slik som å begrense utslipp av mikroplast, å finne alternative kjemikalier med mindre miljøbelastning og økt sporbarhet, både internt, men også med eksterne interessenter som bluesign®, mikroplastkonsortiet innen European Outdoor Group/EOG, samt i en rekke ulike forskningsprosjekter. Vi har som mål å utfase fluorkarboner i impregnering innen år 2020 og allerede nå er over 80% av kolleksjonen fluorkarbonfri. Haglöfs bruker ingen antibakterielle midler i sine klær. Kun økologisk bomull brukes. CO2-kompensasjon gjøres for alle tjenestereiser og alle tjenestebiler er miljøbiler.
Dyr: All merinoull som brukes er fri for mulesing. Haglöfs bruker utelukkende RDS-sertifisert dun (Responsible Down Standard), og som også er bluesign®-sertifisert og fluorkarbonfritt. Dunet er alltid et biprodukt til kjøttproduksjon, og levendeplukking og tvangsfôring er strengt forbudt. Haglöfs har et system med en nummerserie sydd inn i samtlige dunprodukter for å kunne spore dunets opphav. Kun lær fra Leather Working Group-reviderte garverier brukes, noe som garanterer et mindre miljøavtrykk. Haglöfs er et pelsfritt selskap.
Etikk: Haglöfs personale besøker produserende fabrikker hvert år. Haglöfs arbeider også med Fair Wear Foundation (FWF) som foretar kontroller ute på fabrikkene; som krever stadig forbedringsarbeid, en konstant streben etter en levelig lønn (det vil si langt mer enn minstelønnen!) og retten til fagorganisering. Størstedelen av fabrikkene er kontrollert av FWF, og arbeidet fortsetter.
Du surfer akkurat nå i privat modus (inkognito) og da lagres ikke dine personlige favoritter. For å kunne bruke denne funksjonen må du gå ut av privat modus og besøke vår side på nytt. Lukk!